Legkeresettebb a 40 százalékos citromlé
Értékben 4 százalékkal nőtt a citromlé kiskereskedelmi forgalma 2009. december–2010. májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiséget tekintve mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Az éves piac mérete mintegy 3 milliárd forint.Mennyiségben a 40 százalék gyümölcstartalmú szegmens piaci részesedése a legnagyobb, december–májusban 53 százalék. Ez egy százalékkal magasabb az előző évi hasonló periódusnál. Ugyanakkor a 100 százalékos szegmens mutatója 2 százalékról 1-re csökkent. A többi szegmens részesedése stabil maradt; 42 százalékot mondhat magáénak az 50 százalék gyümölcstartalmú, míg a 25 százalék gyümölcstartalmú 3 százalékkal rendelkezik. A fogyasztók szempontjából gazdaságosabb, 1 liter feletti kiszerelés részaránya emelkedett; mennyiséget tekintve 45 százalékról 47-re. Az 1 literesé ugyanakkor 48-ról 46 százalékra változott.
Az 1 literesnél kisebb kiszerelésekre 7 százalék jut.
A kereskedelmi márkák viszonylag nagy, 40-43 százalék közötti részt visznek el a piacból. Idén április–májusban, mennyiséget tekintve, 40 százalékot, míg a tavalyi hasonló periódusban 41 százalékot tettek ki.
A bolti eladás koncentrálódását jelzi, hogy a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 30 százalékról 32-re emelkedett 2009. december–2010. májusban az előző év azonos időszakához képest, a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek kárára.
A kereslet olcsóbb cikkelemek felé való elmozdulását tükrözi, hogy a literenkénti átlagos fogyasztói ár csak 6 százalékkal magasabb idén április–májusban, mint tavaly a hasonló periódusban. A tavalyelőtti negyedik–ötödik hónaphoz viszonyítva már 31 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál, literenként.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >