Legjobb gyakorlat az önszabályozásra: a söripar legújabb eredményei
“Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel jelentést adott ki az Európai Sörgyártók Szövetsége (BoE), amely az európai söripar önszabályozási gyakorlatát összegzi és értékeli az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) szakértőinek bevonásával.
A KPMG független tanúsításával megjelent tanulmány szerint a söripari önszabályozás erősödött Európa szerte, sőt, más iparágakhoz viszonyítva élenjáró gyakorlatnak számít. A Magyarországot is felölelő kutatás szerint a felelős reklámozás hazánkban is kiemelt fontosságú, a magyar söripar szereplői 2008. óta független külső testület bevonásával végzik a piac monitorozását és szabályozását.
Az Európai Sörgyártók Szövetsége 2007-ben azt az ígéretet tette az Európai Unió Alkohol és Egészség Fóruma előtt, hogy a sörgyártók önszabályozással biztosítják a társadalmi felelősségvállalás gyakorlati megvalósulását, felülvizsgálják és optimalizálják a kereskedelmi kommunikációs gyakorlatokat. A 2010 májusában napvilágot látott tanulmány bizonyítja, hogy az iparág megtartotta ígéretét és más iparágak számára is adaptálható, jó gyakorlatot valósított meg: hatékony önszabályozással sikeresen és eredményesen tud az iparág megfelelni a változó társadalmi elvárásoknak.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) is elkészített a hazai helyzetet bemutató jelentését az EASA és a BOE iránymutatásának megfelelően, mely szerepel a fenti közös anyagban.
Sivó Imre, a MSSZ elnöke kiemelte, hogy 2008 szeptembere óta az Önszabályozó Reklám Testülettel (ÖRT) megállapodva közösen zajlik a magyar söripar kereskedelmi kommunikációjának felügyelete. Az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungaria Zrt. magukra nézve kötelezőként elfogadják az ÖRT döntését. A sörgyárak saját ill. iparági kereskedelmi kommunikációs kódexükön felül az ÖRT kódex rendelkezéseit, amely külön fejezetben taglalja az alkoholtermékekre vonatkozó önszabályozást is magukra nézve kötelező érvényűnek tartják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >