Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez leépítéseket.
Az amerikai sejttenyésztett csirkét előállító Upside Foods meg nem határozott számú munkahelyet szüntet meg. Bár a kaliforniai vállalat nem kívánt nyilatkozni a megszűnő munkahelyek pontos számáról, médiajelentések szerint 26 állásról – köztük a vezetői csapat méretének csökkentéséről is – van szó.
Az Upside Foods szóvivője által kiadott közlemény szerint a vállalat a következő fejezetre, azaz a termelés méretének növelésére és a kereskedelmi forgalomba hozatalra összpontosít és a leépítések a rugalmasság megőrzését szolgálják a bizonytalan makrokörnyezetben.
Az Upside Foods és a szintén sejttenyésztett húsokkal foglalkozó Good Meat az a két amerikai vállalat, amely eddig egyedüliként kapta meg 2023 júniusában az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának hatósági engedélyét termékeire.
Idén februárban azonban az Upside Foods felbontotta együttműködési megállapodását a San Franciscóban található Bar Crenn fine dining étteremmel, ahol 2023 júliusa óta termékeit felszolgálták és a vezető francia séffel, Dominique Crenn-nel közösen kreált fogásokat a sejttenyésztett termékek felhasználásával.
Arra a kérdésre, hogy mikor kapja meg a vállalat a kereskedelmi forgalmazási engedélyt, a szóvivő mindössze annyit közölt, hogy a folyamat jelenleg zajlik.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >