Lassult a televíziók reklámbevételének csökkenése tavaly
Tovább csökkent a televíziók reklámbevétele tavaly az egy évvel korábbihoz képest, a visszaesés azonban már kisebb mértékű, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) megrendelésére az Ernst and Young által végzett felmérésből.
A szektor tavalyi teljes bevétele 45,6 milliárd forint volt, 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – számolt be kedden Budapesten, sajtótájékoztatón Kovács Krisztián, a MEME elnöke és Havas István, az Ernst and Young vezérigazgatója.
Felmérésükhöz 56 televízió szolgáltatott adatot, önbevallással. A tévék együttesen csaknem a teljes magyarországi piacot lefedik.
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke szerint az eredmények azt mutatják, hogy 2014-ben már megállhat a televíziós piac bevételeinek visszaesése.
A EY vezérigazgatója az adatokat részletezve hozzátette: tavaly 3 milliárd forintos volt a visszaesés, míg egy évvel korábban több mint 6 milliárd forintos, ami akkor 11 százalékos csökkenést jelentett.
A teljes szektor bevételcsökkenésének dacára a kábelcsatornák köre emelni tudta reklámbevételei értékét mintegy 4 százalékkal, 13,9 milliárd forintra. Igaz, az összegen már több szereplő osztozik, mint egy évvel korábban.
A kábelcsatornákhoz az összbevétel 31 százaléka kerül, míg a földi sugárzású adókhoz a 69 százaléka, 31,6 milliárd forint. Ez utóbbiak 10 százalékos visszaesést szenvedtek el tavaly a reklámbevételükben.
A felmérésből kiderül az is, hogy a reklámszpotokból arányában több bevétel származik, mint korábban, mintegy 95 százaléknyi, míg csökkent a többi között a szponzorációból vagy termékmegjelenítésből származóké.
A felvételnél 2013-ban már figyelembe vették az M3 csatorna bevételeit is, míg a HírTV nem szolgáltatott adatot tavaly. Az adatokba nem számították be a barterből származó bevételeket, vagy olyanokat, amelyek a saját márkás termékek értékesítéséből vagy emelt díjas sms-ekből származnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >