Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött célját, miszerint 2025 végéig 300%-kal növeli a növényi alapú húshelyettesítők eladását.

A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint a növényi alapú húshelyettesítők növekedése 2024-re 94%-ra lassult
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint, bár a kategória növekedése kezdetben ígéretesnek tűnt – 2021 végére 130%-os bővülést ért el a 2018-as bázishoz képest –, 2024-re a növekedés 94%-ra lassult vissza.
A Tesco szerint a lassulás hátterében az áll, hogy a fogyasztói reakció meglehetősen negatívnak bizonyult a különböző húsalternatívákra: egyesek a termékek ár-érték arányára, míg mások az ízvilágára panaszkodtak.
Ugyanakkor más növényi fehérjeforrások – mint a hüvelyesek, magvak, tofu – iránti kereslet nőtt, a kereskedő egyre nagyobb igényt lát a fehérjeválaszték sokszínűségére. A „zöldségközpontú” fogások, amelyek nem húshelyettesítőkön, hanem teljes értékű növényi alapanyagokon alapulnak, ma már – a Tesco által idézett iparági adatok szerint a növényi alapú értékesítés 40%-át adják.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Bolti eszközök és berendezések, 1. rész: Kevesebb kibocsátás, több kontroll
A kiskereskedelmi terek átalakulása ma már nem csupán esztétikai vagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A fiataloknak is érdemes hosszú távra vagy a váratlan kockázatokra szóló biztosítást kötniük
Az élet nagy mérföldkövei, mint az érettségi vagy a karrier…
Tovább olvasom >