Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött célját, miszerint 2025 végéig 300%-kal növeli a növényi alapú húshelyettesítők eladását.

A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint a növényi alapú húshelyettesítők növekedése 2024-re 94%-ra lassult
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint, bár a kategória növekedése kezdetben ígéretesnek tűnt – 2021 végére 130%-os bővülést ért el a 2018-as bázishoz képest –, 2024-re a növekedés 94%-ra lassult vissza.
A Tesco szerint a lassulás hátterében az áll, hogy a fogyasztói reakció meglehetősen negatívnak bizonyult a különböző húsalternatívákra: egyesek a termékek ár-érték arányára, míg mások az ízvilágára panaszkodtak.
Ugyanakkor más növényi fehérjeforrások – mint a hüvelyesek, magvak, tofu – iránti kereslet nőtt, a kereskedő egyre nagyobb igényt lát a fehérjeválaszték sokszínűségére. A „zöldségközpontú” fogások, amelyek nem húshelyettesítőkön, hanem teljes értékű növényi alapanyagokon alapulnak, ma már – a Tesco által idézett iparági adatok szerint a növényi alapú értékesítés 40%-át adják.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >