Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött célját, miszerint 2025 végéig 300%-kal növeli a növényi alapú húshelyettesítők eladását.

A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint a növényi alapú húshelyettesítők növekedése 2024-re 94%-ra lassult
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A vállalat fenntarthatósági jelentése szerint, bár a kategória növekedése kezdetben ígéretesnek tűnt – 2021 végére 130%-os bővülést ért el a 2018-as bázishoz képest –, 2024-re a növekedés 94%-ra lassult vissza.
A Tesco szerint a lassulás hátterében az áll, hogy a fogyasztói reakció meglehetősen negatívnak bizonyult a különböző húsalternatívákra: egyesek a termékek ár-érték arányára, míg mások az ízvilágára panaszkodtak.
Ugyanakkor más növényi fehérjeforrások – mint a hüvelyesek, magvak, tofu – iránti kereslet nőtt, a kereskedő egyre nagyobb igényt lát a fehérjeválaszték sokszínűségére. A „zöldségközpontú” fogások, amelyek nem húshelyettesítőkön, hanem teljes értékű növényi alapanyagokon alapulnak, ma már – a Tesco által idézett iparági adatok szerint a növényi alapú értékesítés 40%-át adják.
Kapcsolódó cikkeink
Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Balaton Fagyija verseny
Idén tizenkettedik alkalommal került sor a Balaton Fagyija versenyre, amely…
Tovább olvasom >NIVEA® Luminous630® Skin Glow Szérum 30 ml
Fedezze fel a ragyogó bőr új dimenzióját! Az innovatív formula…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >