Laboratóriumi marhahús-üzem építésébe kezdett a brazil JBS Spanyolországban
A brazil JBS húsipari vállalat közölte, hogy leányvállalata, a BioTech Foods megkezdte Spanyolországban az első, laboratóriumban tenyésztett marhahúsfehérjét kereskedelmi méretekben előállító üzem építését, amely a tervek szerint 2024 közepére készül el.
A gyár, amely a JBS szerint a világ legnagyobb laboratóriumihús-üzeme lesz, évente több mint 1000 tonnányi sejttenyésztett marhahúst fog előállítani. A kapacitást a vállalat középtávon képes lesz akár évi 4000 tonnára is bővíteni.
– Az új BioTech üzem egyedülálló lehetőséget nyit a JBS előtt a szegmensben való vezető szerep betöltésére és ezen innovációs hullám meglovagolására – mondta Eduardo Noronha, a JBS USA értéknövelt üzletágának vezetője.
A JBS 2021-ben egy 100 millió dolláros (93,5 millió euró) ügylet keretében 51%-os részesedést szerzett a spanyol BioTech-ben, amelyből 41 millió dollárt (38,3 millió euró) a San Sebastianban található üzem építésére irányzott elő.
– A globális ellátási láncokra nehezedő kihívások miatt a tenyésztett fehérjével lehetővé válik az élelmezésbiztonság és a globális fehérjeelőállítás stabilizálása – mondta Iñigo Charola, a BioTech Foods társalapítója és vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
A JBS szerint a BioTech a növekvő fogyasztói kereslet kielégítése érdekében fokozatosan tervezi növelni termelési kapacitását, és kulcsfontosságú piacnak tekinti Ausztráliát, Brazíliát, az Európai Uniót, Japánt, Szingapúrt és az Egyesült Államokat.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >