Kuponokkal, akciókkal élénkítené a fogyasztást és a turizmust a BKIK

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2021. 02. 15. 08:25

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) kuponokkal, fogyasztásösztönzéssel, a turizmus élénkítésével erősítené a kormány és a főváros budapesti kisvállalkozásokat segítő lépéseit.

A kuponokat ételrendeléskor az ár 50 százalékos mértékéig lehetne beváltani

A BKIK a már bejelentett gazdaság-újraindító lépések hatékonyságának növelésére nagyon rövid lejáratú lakossági kuponok bevezetését javasolja a járvány miatti vendéglátóipari zárások utolsó szakaszára.

 

A kuponokat ételrendelés házhoz szállításakor az ár 50 százalékos mértékéig lehetne beváltani. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a házhoz rendelések forgalma rövid idő alatt akár megduplázódjon, és így a vendéglátóipari vállalkozások már a nyitás előtt el tudják kezdeni felpörgetni termelési kapacitásaikat.
A kamara úgy látja, szükség lesz a szolgáltatóipar újranyitása után több körös lakossági vásárlási kuponosztó akciókra is, hogy a válság előtti teljes fogyasztási szerkezet mihamarabb visszaálljon. Ilyen akciók nélkül jelentős társadalmi rétegek fogyasztása eshet ki tartósan a szolgáltatóipar számára.
A köztestület szerint a budapesti turizmus felfuttatása érdekében érdemes lenne a vidéki lakosság körében kedvezmény kuponokkal, kedvezményes utazási csomagokkal előmozdítani a főváros látogatását. A határon túli magyarok, majd pedig a külföldön élő magyarok körében is lehetne hasonló módon ösztönözni a Budapestre látogatást. A budapesti turizmust élénkítő lehetőségként javasolják a V4 országok közötti idegenforgalomban V4 Turisztikai Alap felállítását és működtetését – tájékoztatott a BKIK.

Kapcsolódó cikkeink