KSH: tovább nőtt a foglalkoztatottak száma
Tovább nőtt a foglalkoztatottak száma a február-áprilisi három hónapban: az első negyedévhez képest 31 ezerrel, a múlt év azonos időszakához képest pedig 153 ezerrel dolgoztak többen – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az éves növekedés 3,7 százalék.
A 15-64 éves korosztályban a foglalkoztatási ráta 65,6 százalékra emelkedett, az egy évvel korábbinál 2,8, az első negyedévinél 0,5 százalékponttal magasabbra.
A foglalkoztatottság éves növekedéséből a versenyszféra 11 ezerrel a közmunkaprogramok 28 ezerrel járultak hozzá és 13 ezerrel nőtt a külföldön dolgozók száma.
A 15-64 éves férfi foglalkoztatottak létszáma 4,4 százalékkal, 2 millió 316 ezerre emelkedett, foglalkoztatási rátájuk 3,5 százalékponttal, 72,2 százalékra nőtt. A 15-64 éves női foglalkoztatottak száma 2,6 százalékkal, 1 millió 939 ezerre nőtt, foglalkoztatási rátájuk 2,1 százalékponttal, 59,1 százalékra javult.
A 15-24 éves foglalkoztatottak létszáma 290 ezer volt, foglalkoztatási arányuk 2,9 százalékponttal, 27,0 százalékra nőtt. A legjobb munkavállalási korú, 25-54 éves foglalkoztatottak száma 1,6 százalékponttal, 81,4 százalékra, az 55-64 évesek foglalkoztatási rátája 5,1 százalékponttal, 48,9 százalékra.
A 20-64 éves korcsoportban az Európai Unió 2020-ra 75 százalékos foglalkoztatottsági célértéket tűzött ki, Magyarországon ebben a korcsoportban a foglalkoztatási ráta 2,8 százalékponttal, 70,6 százalékra nőtt, a férfiaknál 77,8, a nőknél 63,5 százalékos volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >