KSH: nőtt a háztartások jövedelme tavaly, ami a fogyasztásra is kihatott
A szegénység csökkenése mellett nőtt a háztartások jövedelme és fogyasztása tavaly – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken az MTI-vel.
A háztartások életszínvonaláról szóló összefoglalójuk ismertetésében közölték, hogy az egy főre eső éves bruttó jövedelem 8,5 százalékos emelkedéssel 2 millió forintra nőtt, a reáljövedelem-növekedés 3,4 százalék volt tavaly. 2015 és 2021 között a háztartások egy főre jutó nettó jövedelme reálértéken 40,7 százalékkal emelkedett.
Az egy főre jutó összes személyes célú éves kiadás 8,4 százalékkal emelkedve 1 millió 483 ezer forintra nőtt, reálértéken 3,1 százalék bővült. A háztartástípusok közül az egyedülállók jövedelme volt a legmagasabb, a legvagyonosabbak a 2 felnőttből és 2 gyermekből állók, a fogyasztási kiadások pedig a települések méretével arányosan nőttek. Az alföldi és észak-magyarországi térségek évek óta erőteljes ütemben zárkóznak föl az átlaghoz – írták.
A szegénység és a társadalmi kirekesztődés kockázata 1,844 millió embert érintett, 20 ezerrel kevesebbet, mint 2020-ban. Ezen belül a relatív jövedelmi szegénységi arány 12,6 százalékról 12,2 százalékra, a nagyon alacsony munkaintenzitás mutatója 5,3-ről 4,9 százalékra mérséklődött, a súlyos anyagi és szociális deprivációban való érintettség 10,2 százalékon stagnált. A szegénységi és kirekesztődési mutató 19,4 százalékkal már 2020-ban is kedvezőbb volt, mint az uniós átlag, amely akkor 21,7 százalékon állt – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Keresetek – mennyi az annyi?
Az utóbbi hónapok egyik leggyakoribb kérdése, hogy a rendkívül magas…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >