KSH: márciusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Márciusban 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 5,9 százalékos volt a növekedés – jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az első negyedévben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,5 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakáét.
Idén márciusban a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben és az üzemanyag-kiskereskedelemben egyaránt 14,3 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. Az iparcikk jellegű vegyesboltokban 17,5 százalékkal nőtt a forgalom, a bútor és műszaki cikk üzletekben 18,1 százalékkal, textil, ruházat és cipő üzletekben 14,4 százalékos volt a növekedés, a számítástechnikai cikkekből 10,5 százalékkal több fogyott.
Tavaly április óta először csökkent a gyógyszertárak forgalma, szerény 0,4 százalékkal és az illatszerkereslet 1,3 százalékos növekedése 2016 augusztusa óta nem volt ilyen alacsony. A csomagküldő és internetes szolgálatok forgalmának 34,9 százalékos növekedése egy éve a legmagasabb növekedés, és lábra kaptak a használtcikk eladások, a 12,9 százalékos növekedés, tavaly május óta a legélénkebb.
Az élelmiszerforgalom 1,0 százalékos márciusi növekedése 2017 áprilisa óta a legalacsonyabb volt márciusban. Az üzemanyag fogyasztás 14,3 százalékos növekedése rekordnak számít, és annak ellenére következett be, hogy éves összevetésben idén először emelkedtek az árak, mégpedig 3,7 százalékkal, de a havi drágulás ennél is nagyobb, 4,2 százalékos volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >