KSH: 697 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet júniusban
Júniusban az export euróban számított értéke 3,1, az importé 5,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A termék-külkereskedelmi egyenleg 201 millió euróval javult, és elérte a 697 millió eurót (240 milliárd forintot) – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslése alapján pénteken.
A KSH közlése szerint a koronavírus okozta járvány közvetlen negatív hatásainak lecsengésével összhangban az euróban számított termék-külkereskedelmi forgalom mindkét irányában mérsékeltebb visszaesést mértek júniusban, mint április-májusban.
Júniusban a kivitel értéke folyó áron számolva 8 milliárd 542 millió eurót (2973 milliárd forintot), a behozatalé 7 milliárd 846 millió eurót (2733 milliárd forintot) tett ki.
Magyarország kivitel 78 százalékát, a behozatal 68 százalékát az EU27 tagállamaival bonyolította le.
Az export értéke idén az első hat hónapban 48,670 milliárd euró (16 720 milliárd forint), az importé 46,578 milliárd euró (16,010 milliárd forint) volt. A mérlegtöbblet a tavalyi azonos időszakhoz képest 1,082 milliárd euróval (311 milliárd forint) 2,092 milliárd euróra (710 milliárd forint) csökkent a KSH első becslése szerint.
Külkereskedelmi termékforgalom júniusi részletes adatait szeptember elsején teszi közzé a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A friss spenót külkereskedelmi egyenlege negatív volt 2023-ban
Magyarországon a spenót az egyik legkorábbi szabadföldi zöldségféle. A KSH…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >