KSH: 1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban
A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A KSH a tavaly februári magas bázis hatásával magyarázta a fogyasztás növekedésének lassulását a januári 4,8 százalékos, illetve naptárhatással korrigált 3,8 százalékos növekedés után. 2016 februárjában a nyers adat szerint 7,8 százalékkal, naptárhatással kiigazítva 7,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összevetésben.
A kiskereskedelmi forgalom növekedése februárban már 44. hónapja tartott.
Idén februárban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 0,2 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 3,1 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az élelmiszerfogyasztás tavaly január, az üzemanyag fogyasztás 2013 augusztusa óta mindig nagyobb éves növekedést ért el, a nem élelmiszer jellegű cikkek kereslete viszont a múlt év decemberében is szerény 3,0 százalékos volt, ami akkor 27 havi mélypontot jelentett.
Idén január-februárban a forgalom volumene szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit.
A februári kiskereskedelmi forgalom részletes adatait április 24-án közli második becslésében a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >