KSH: 1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban
A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A KSH a tavaly februári magas bázis hatásával magyarázta a fogyasztás növekedésének lassulását a januári 4,8 százalékos, illetve naptárhatással korrigált 3,8 százalékos növekedés után. 2016 februárjában a nyers adat szerint 7,8 százalékkal, naptárhatással kiigazítva 7,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összevetésben.
A kiskereskedelmi forgalom növekedése februárban már 44. hónapja tartott.
Idén februárban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 0,2 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 3,1 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az élelmiszerfogyasztás tavaly január, az üzemanyag fogyasztás 2013 augusztusa óta mindig nagyobb éves növekedést ért el, a nem élelmiszer jellegű cikkek kereslete viszont a múlt év decemberében is szerény 3,0 százalékos volt, ami akkor 27 havi mélypontot jelentett.
Idén január-februárban a forgalom volumene szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit.
A februári kiskereskedelmi forgalom részletes adatait április 24-án közli második becslésében a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >