Kreatívan bánik a magyar a munkaidejével, ha home office-ban dolgozik
Kreatívan bánunk a munkaidővel, ha home office-ban dolgozunk, eközben pedig olyan új ügyintézési trend robbant be Magyarországon, ami a járvány után is velünk marad – többek közt ez derül ki abból az országos, reprezentatív kutatásból, amely a Comnica megbízásából készült el.
„Sokaknak annyira bevált a home office, hogy a legszívesebben többé be sem mennének az irodába, ám személyes találkozás nélkül nehéz egyben tartani egy szervezet szociális hálóját, hiszen ekkor a csapat szinte úgy működik, mintha szabadúszók csoportja lenne, akiket azon túl, hogy egy-egy projekten közösen dolgoznak, más nem is köt össze. Célszerű tehát bejárós napokat is rögzíteni, ám ennek értelmet is kell adni, vagyis érdemes ide szervezni a személyes jelenlétet igénylő meetingeket és a közösségi élményeket, azaz a közös reggeliket, sütizéseket, stb.”
– mondja Pápai Bernadett, a Comnica HR-vezetői posztját is betöltő szakértő.
Az, hogy az otthonról dolgozók ilyen lelkesen rákaptak a munka közbeni spontán ügyintézésre, nem kis részben annak köszönhető, hogy egyre több cég kínál távolról, mégis személyesen, például videóhívással igénybe vehető szolgáltatásokat. Az új technológia robbanásszerű elterjedésében a járványidőszak volt a fordulópont: 2021-ben már szinte minden tizedik magyarnak volt rendszeresen dolga videós ügyintézéssel. Ha a home office intézménye, akár hibrid formában is, velünk marad, valószínűleg számíthatunk rá, hogy a távoli ügyintézési csatornák is egyre népszerűbbek lesznek.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a távmunka aránya – igaz, Magyarországon sosem volt népszerű
2022-ben az EU tagállamainak többségében csökkent a távmunkában dolgozók aránya…
Tovább olvasom >Nem várt jelenség alakult ki a home office miatt az irodapiacon
Németországban csaknem megháromszorozódott a kihasználatlan irodai munkaállomások aránya 2019 óta…
Tovább olvasom >Az otthon dolgozók közel harmada több feladatot old meg, mint az irodában
Az egyik legnagyobb szakmai kapcsolatépítő közösségi platform szerint a pandémia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >