Középmezőnyben a hazai élelmiszerüzletláncok szolgáltatási színvonala

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 07. 04. 00:00

Az International Service Check, nemzetközi minőség- és szolgáltatás-ellenőrző vállalat egy 7 Közép-Európai országra és Oroszországra kiterjedő vizsgálatot végzett.

A Horvátország, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szlovénia
valamint Oroszország érintő vizsgálat során 61 üzletlánc üzleteit tesztelték 60
városban, 160 tesztlátogatást valósítottak meg; ebből 27-et Magyarországon.
Magyarországon három nagy élelmiszerdiszkont – Lidl, Penny Market, Plus  – üzleteit, és hat szupermarketlánc – Auchan,
CBA, Coop, Match, Spar, Tesco – kirendeltségeit vonták be a felmérésbe,. Az
érintett városok Budapest, Budaőrs, Kecskemét, Székesfehérvár, Miskolc és
Szombathely voltak.
A felmérés során külön értékelték az élelmiszerdiszkont illetve a szupermarket
jellegű üzleteket. A 8 országon belül a magyarországi szupermarketek  az
összesítésben a negyedik helyen állnak 84, 6%-kal, amely valamivel az átlag
(82,3%)  fölötti teljesítmény.  Az egyes kategóriákban a következő
értékelések születtek: 92,5% –  az üzlet külleme, 88,6% – az áruk
bemutatása, 84,7% – kiszolgálás a pultnál, 73,2% – szolgáltatás a pénztárnál;
és 34,7% – vevőkapcsolat, ebben a kategóriákban a magyar üzletek a 6. helyen
állnak Bulgáriát és Oroszországot megelőzve. Meglehetősen alacsony – átlag
alatti –  értékelés, ugyanakkor hozzá kell tennünk hogy a 41, 2 %-os átlag
mind a 8 országban alacsony színvonalú vevőkapcsolati szolgáltatásra enged
következtetni. A magyar szupermarketek 2 kategórát leszámítva átlag alatti
eredményeket értek el. A pultnál történő kiszolgálást tekintve a magyar üzetek
a harmadik helyen állnak a 75, 7% -os átlag feletti 84, 7% értékeléssel, a
pénztárak szolgáltatása kicsivel az átlag fölötti.
 A magyarországi élelmiszerdiszkontok  a vizsgált 6 ország
összesítésében a harmadik helyen állnak 85,5%-kal, 81,7% átlag mellett. Az
élelmiszerdiszkontok Magyarországon magasabb értékelést kaptak mint a
szupermarketek, minden kategóriában átlag fölötti teljesítménnyel.

Vevőkapcsolat terén Magyarország a második helyen áll 83%-os
értékeléssel Csehország mögött. Az első helyen, Romániával együtt 100%-kal az
áruk bemutatását tekintve, segítségnyújtás 71,9% – negyedik hely, de átlag
fölötti érték, végül az üzlet küllemét 93,89%-ra értékelték a vásárlók.
A legjobb eredményt a magyar élelmiszerdiszkontok közül a Lidl üzletei érték el
(91,5%), míg a szupermarketek szolgáltatását az Auchan vásárlói értékelték a
legmagasabbra (89,7%). Pozitívum, hogy  amagyar üzletláncok közül a CBA
minden kategóriában, a Coop pedig a négyből kettőben a Magyarországon működő
vállalatok közül az  első három között van, a CBA a pénztárnál való
kiszolgálás kategóriájában a legjobb eredményt érte el.


 

Kapcsolódó cikkeink