Közeledik egymáshoz a szénsavas és mentes piacrésze
Az ásványvíz a hatodik legnagyobb forgalmú kategória, a Nielsen által mért 90 élelmiszer között. Éves piaca meghaladja a 44 milliárd forintot. Húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital és kávé előzi meg, forgalom szerint.
Az eladáshelyek pozíciója eléggé stabil. Jellemző az ásványvíz értékesítésére a jelentős koncentráció. A hipermarketek és a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna elviszi az értékben mért forgalom csaknem háromnegyed részét.
Itt a kereskedelmi márkák az átlagosnál nagyobb súllyal bírnak. Amíg ugyanis a Nielsen által mért élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmából értékben 22 százalék jutott a láncok saját márkáira tavaly, addig ásványvíznél 31 százalék. Ez utóbbi mutató 3 százalékponttal haladja meg az egy évvel korábbit.
Figyelemre méltó, hogy tovább közeledett egymáshoz a szénsavas és szénsavmentes szegmens részaránya. Értéket tekintve a szénsavas részaránya 50, a szénsavmentesé pedig 43, a legutóbbi kumulált éves adatok szerint. Az enyhén szénsavas stabilan 8 százalékot tudhat magáénak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >