Közel három évi csúcsra emelkedett a francia fogyasztók bizalma
Közel hároméves csúcspontra emelkedett februárban a francia fogyasztói bizalmi index a francia statisztikai hivatal (Insee) szokásos havi felmérésének szerdán közölt eredményei szerint.
A januári 90 pontról februárban 92 pontra növekedett az index. Ez kedvezőbb az elemzők által várt 91 pontnál, ám az értéke még mindig messze alatta van a 100 pontos hosszú távú átlagnak.
Némileg, 2-2 ponttal, javult a háztartások véleménye múlt- és jövőbeli pénzügyi helyzetükről, és egyre többen ítélik meg úgy, hogy eljött az ideje a nagyösszegű vásárlásoknak. Ezzel párhuzamosan csökkent azok aránya, akik takarékoskodni készülnek egy esetleges rosszabb jövőre készülve.
Javulni látják a franciák az életszínvonalat is, és kevesebben tartanak a munkanélküliségtől, de azért a mutatók értéke ebben a két kategóriában továbbra is jóval alacsonyabb a hosszú távú átlagnál.
A francia gazdaság fellendüléséről tanúskodott a szolgáltató szektor és feldolgozóipar gazdasági teljesítményét együttesen mérő kompozit beszerzésimenedzser-index, amelynek értéke februárban 52,2 pontra növekedett a januári 49,3 pontról a múlt héten közölt adatok szerint. Az euróövezet második legnagyobb gazdasága 2011 közepe óta a legerősebb növekedést mutatta, miután az árak csökkenése felpörgette a fogyasztók költekezési kedvét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre durvul a zsugorinfláció
A mosogatószer, az édességek, a tejföl, a túró, a kefir…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Krisán László: „A pozitív trendekhez a fogyasztói bizalom erősödésére van szükség”
Nem egyszerű az elmúlt időszakról derűs képet festeni, hiszen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >