Közel három évi csúcsra emelkedett a francia fogyasztók bizalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 25. 11:01

Közel hároméves csúcspontra emelkedett februárban a francia fogyasztói bizalmi index a francia statisztikai hivatal (Insee) szokásos havi felmérésének szerdán közölt eredményei szerint.

Paris

A januári 90 pontról februárban 92 pontra növekedett az index. Ez kedvezőbb az elemzők által várt 91 pontnál, ám az értéke még mindig messze alatta van a 100 pontos hosszú távú átlagnak.

Némileg, 2-2 ponttal, javult a háztartások véleménye múlt- és jövőbeli pénzügyi helyzetükről, és egyre többen ítélik meg úgy, hogy eljött az ideje a nagyösszegű vásárlásoknak. Ezzel párhuzamosan csökkent azok aránya, akik takarékoskodni készülnek egy esetleges rosszabb jövőre készülve.

Javulni látják a franciák az életszínvonalat is, és kevesebben tartanak a munkanélküliségtől, de azért a mutatók értéke ebben a két kategóriában továbbra is jóval alacsonyabb a hosszú távú átlagnál.

A francia gazdaság fellendüléséről tanúskodott a szolgáltató szektor és feldolgozóipar gazdasági teljesítményét együttesen mérő kompozit beszerzésimenedzser-index, amelynek értéke februárban 52,2 pontra növekedett a januári 49,3 pontról a múlt héten közölt adatok szerint. Az euróövezet második legnagyobb gazdasága 2011 közepe óta a legerősebb növekedést mutatta, miután az árak csökkenése felpörgette a fogyasztók költekezési kedvét. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink