Közel 180 tonna élelmiszert adományoztak a Tesco vásárlói
A Tesco vásárlói 178 tonna, azaz 445 ezer adag ételnek megfelelő tartósélelmiszert adományoztak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi adománygyűjtő kampányában. A vásárlók adományain felül a Tesco az adományok értékének 20 százalékával támogatja az Élelmiszerbank működését: az áruházlánc összesen 18 millió forintot ajánlott fel, amivel az Egyesület több mint 500 millió forint értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani.
November utolsó hétvégéjén (november 24-26.) a Tesco immár tizedik alkalommal csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Karácsonyi Adománygyűjtő kampányához. Az áruházlánc vásárlói három nap alatt közel 10 százalékkal több tartós élelmiszert adományoztak a rászorulóknak, mint tavaly. Magyarországon 161 Tesco áruház vett részt az akcióban, és számos áruházi dolgozó segítette önkéntesként a gyűjtést. Az önkéntesek munkájának, valamint a Tesco vásárlók önzetlen felajánlásainak köszönhetően 44 205 kg cukor, 41 026 kg liszt, 10 728 kg rizs, 13 162 kg konzerv, 14 900 kg tészta, valamint 7947 kg édesség, 1540 kg bébiétel és 21 556 l tej, 22 351 l étolaj kerülhet idén a rászoruló családok asztalára. A termékek összértéke közel 87,5 millió forint, amit a Tesco – a kampányban résztvevő áruházláncok közül egyedüliként – további 18 millió forint adománnyal egészít ki.
„Az Élelmiszerbank a kiegészítő támogatásból több mint 500 millió Ft értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani. Köszönjük a vásárlóknak, hogy idén még több adománnyal tették szebbé a rászoruló családok karácsonyát.” – mondta Sczígel Andrea, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója.
A tavalyi évhez hasonlóan a Tesco ruházati márkája, az F&F ismét csatlakozott a jótékony célú kezdeményezéshez. Január végéig a „Hat with a heart” névre hallgató, karácsonyi sapkakollekció minden eladott darabja után 1 eurót ajánl fel az Élelmiszerbank javára a márka és vállalta, hogy Közép-Európában minimum 7000 eurót fordít erre a célra.
A Tesco hisz benne, hogy együtt nagy dolgokra vagyunk képesek, ezért most először meghívta szállító partnereit is, hogy csatlakozzanak karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányához, hogy közösen még több terméket adományozhassanak a közép-európai élelmiszerbankok számára. Magyarországon a Szegedi Paprika Zrt. csatlakozott a kezdeményezéshez, a vállalat 426 kg konzervet ajánlott fel jótékony célra.
„Köszönjük vásárlóink és önkénteseink támogatását, az ő önzetlen segítő szándékuk is hozzájárult, hogy sokak számára szebbé tehetjük a karácsonyt. Nagyon örülünk, hogy sikerült túlszárnyalnunk a tavalyi elképesztő eredményeket. November utolsó hétvégéjén bizonyossá vált, hogy együtt tényleg nagy dolgokra vagyunk képesek!” – összegezte Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője a karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampány eredményeit.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >