Közel 180 tonna élelmiszert adományoztak a Tesco vásárlói
A Tesco vásárlói 178 tonna, azaz 445 ezer adag ételnek megfelelő tartósélelmiszert adományoztak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi adománygyűjtő kampányában. A vásárlók adományain felül a Tesco az adományok értékének 20 százalékával támogatja az Élelmiszerbank működését: az áruházlánc összesen 18 millió forintot ajánlott fel, amivel az Egyesület több mint 500 millió forint értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani.
November utolsó hétvégéjén (november 24-26.) a Tesco immár tizedik alkalommal csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Karácsonyi Adománygyűjtő kampányához. Az áruházlánc vásárlói három nap alatt közel 10 százalékkal több tartós élelmiszert adományoztak a rászorulóknak, mint tavaly. Magyarországon 161 Tesco áruház vett részt az akcióban, és számos áruházi dolgozó segítette önkéntesként a gyűjtést. Az önkéntesek munkájának, valamint a Tesco vásárlók önzetlen felajánlásainak köszönhetően 44 205 kg cukor, 41 026 kg liszt, 10 728 kg rizs, 13 162 kg konzerv, 14 900 kg tészta, valamint 7947 kg édesség, 1540 kg bébiétel és 21 556 l tej, 22 351 l étolaj kerülhet idén a rászoruló családok asztalára. A termékek összértéke közel 87,5 millió forint, amit a Tesco – a kampányban résztvevő áruházláncok közül egyedüliként – további 18 millió forint adománnyal egészít ki.
„Az Élelmiszerbank a kiegészítő támogatásból több mint 500 millió Ft értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani. Köszönjük a vásárlóknak, hogy idén még több adománnyal tették szebbé a rászoruló családok karácsonyát.” – mondta Sczígel Andrea, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója.
A tavalyi évhez hasonlóan a Tesco ruházati márkája, az F&F ismét csatlakozott a jótékony célú kezdeményezéshez. Január végéig a „Hat with a heart” névre hallgató, karácsonyi sapkakollekció minden eladott darabja után 1 eurót ajánl fel az Élelmiszerbank javára a márka és vállalta, hogy Közép-Európában minimum 7000 eurót fordít erre a célra.
A Tesco hisz benne, hogy együtt nagy dolgokra vagyunk képesek, ezért most először meghívta szállító partnereit is, hogy csatlakozzanak karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányához, hogy közösen még több terméket adományozhassanak a közép-európai élelmiszerbankok számára. Magyarországon a Szegedi Paprika Zrt. csatlakozott a kezdeményezéshez, a vállalat 426 kg konzervet ajánlott fel jótékony célra.
„Köszönjük vásárlóink és önkénteseink támogatását, az ő önzetlen segítő szándékuk is hozzájárult, hogy sokak számára szebbé tehetjük a karácsonyt. Nagyon örülünk, hogy sikerült túlszárnyalnunk a tavalyi elképesztő eredményeket. November utolsó hétvégéjén bizonyossá vált, hogy együtt tényleg nagy dolgokra vagyunk képesek!” – összegezte Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője a karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampány eredményeit.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >