Variációk tücsöksnackre
Változatos és fehérjedús tücsöksnack-termékvonalat vezetett be a tengerentúli piacra egy Entosense nevű amerikai cég – írja a storeinsider.hu nyomán origo.
Kép: Wholesale edible insects
Indiai curry (Indian Curry), olasz lasagne (Italian Lasagna), citromos habcsók (Lemon Meringue), vattacukor (Cotton Candy), mangós habanero (Mango Habanero), narancsos jégkrém (Orange Creamsicle), mexikói mole szósz (Mexican Mole), napon aszalt paradicsom (Sun Dried Tomato), jalapenós fokhagyma (Jalapeno Garlic) és fehér cheddar sajt (White Cheddar) ízvilágú változatok alkotják a sorozatot.
Kémcsőt idéző csomagolásuk egész alakban tartalmazza a (már nem élő), ropogós állagú rovarokat.
A felhozatal sokszínűségét az indokolja, hogy a tücsök zamata nem markáns, és így tulajdonképpen bárki ízléséhez hozzá lehet igazítani.
Az Egyesült Nemzetek Szervezetének Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) még 2013-ban elkészített egy jelentést, amely szerint
egészségügyi, fenntarthatósági és gazdasági szempontból is előnyös lenne, ha az emberiség átállna a rovar alapú étrendre.
A riport megjelenése óta a startupok és a fogyasztók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az ízeltlábúakban rejlő kulináris lehetőségek iránt. Az ehető rovarok globális piaca éppen emiatt rohamosan bővül.
Egy Meticulous Research nevű piackutató cég 2018 és 2023 között átlagosan évi 23,8 százalékos növekedést vetít előre az ágazat számára, amelynek az értéke az időszak végére az 1,18 milliárd dollárt is elérheti. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
FAO: a globális élelmiszerárak több mint másfél éves csúcsra emelkedtek novemberben
Novemberben 2023 áprilisa óta a legmagasabb szintre emelkedtek a globális…
Tovább olvasom >Megugrott a FAO globális élelmiszerár-indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >