Kontextusfüggő a növényi alapú húsok kedveltsége a fogyasztók körében
Az Appetite új tanulmánya szerint a vállalatoknak kreatív stratégiákat kell alkalmazniuk a fogyasztói kör kiszélesítéséhez.
A növényi alapú húsok fokozott fogyasztása nem feltétlenül vezet a termékek iránti pozitívabb érzelmekhez, azok pozitívabb megítéléséhez – derül ki egy az Appetite című nemzetközi folyóiratban megjelent új tanulmányból, amely az élelmiszerek és italok kiválasztására és fogyasztására gyakorolt kulturális hatásokkal foglalkozik. Ehelyett inkább számít a kontextus, azaz az, hogy miként kerülnek az alternatívák felhasználásra.
A tanulmány azt vizsgálta, hogyan készítik el a fogyasztók otthon a növényi alapú húsokat, és hogy ez befolyásolja-e ezeknek a termékeknek a megítélését. A vizsgálat során mintegy 60, húsban gazdag étrendet követő válaszadó négy héten keresztül hetente két növényi alapú húsételt készített – egyet receptdobozból, egyet pedig magától -, fogyasztott és értékelt.
Kiderült, hogy míg a növényi alapú húsok elfogadottsága a fogyasztók körében az ismételt fogyasztással nem, az alkalmazott receptek és az elkészítés módja hatására változott. A növényi alapú élelmiszerek felhasználásának körülményei mind a receptdobozok, mind a saját készítésű fogások esetében számítottak
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >