Koncentrált az eladás: hipermarketre és drogériára jut az értékesítés közel kétharmada
Kis mértékben csökkent a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén az első félévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– Mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el a boltok évente, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriából. Eladásuk eléggé koncentrált. Értékben a forgalom csaknem kétharmada, 65 százaléka jut hipermarketre és drogériára, mind az idei, mind a tavalyi első félév során – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Kiemeli a trendek közül, hogy a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, értékben 1-9 százalékkal emelkedett a toalett papír, pelenka, általános tisztítószerek, papír zsebkendő, testápoló krém, hajfesték, arc- és szemránckrém, szappan, konyhai törlőkendő továbbá toalett tisztító forgalma, féléves összehasonlításban.
Mennyiséget tekintve 5-5 százalékkal többet forgalmaztak a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból.
A bolttípusok közül háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, az elmúlt félév során a legnagyobb forgalom hipermarketre jutott. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavaly január-júniusban is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, mosószer és öblítő teljes bolti forgalmából.
– Amíg a drogéria piacrésze a tavalyi és idei első félév során, értékben egyaránt 27 százalék, addig jóval több, 46-61 százalék jutott rá többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, valamint pelenka eladásából, legutóbb – mutat rá Villányi Ágnes.
Megemlíti, hogy a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából ugyan általában alacsony, 14 százalék.De ennél jóval magasabb, 20-22 százalék öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből, az elmúlt fél év során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >