Koncentrált az eladás: hipermarketre és drogériára jut az értékesítés közel kétharmada
Kis mértékben csökkent a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén az első félévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– Mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el a boltok évente, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriából. Eladásuk eléggé koncentrált. Értékben a forgalom csaknem kétharmada, 65 százaléka jut hipermarketre és drogériára, mind az idei, mind a tavalyi első félév során – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Kiemeli a trendek közül, hogy a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, értékben 1-9 százalékkal emelkedett a toalett papír, pelenka, általános tisztítószerek, papír zsebkendő, testápoló krém, hajfesték, arc- és szemránckrém, szappan, konyhai törlőkendő továbbá toalett tisztító forgalma, féléves összehasonlításban.
Mennyiséget tekintve 5-5 százalékkal többet forgalmaztak a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból.
A bolttípusok közül háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, az elmúlt félév során a legnagyobb forgalom hipermarketre jutott. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavaly január-júniusban is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, mosószer és öblítő teljes bolti forgalmából.
– Amíg a drogéria piacrésze a tavalyi és idei első félév során, értékben egyaránt 27 százalék, addig jóval több, 46-61 százalék jutott rá többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, valamint pelenka eladásából, legutóbb – mutat rá Villányi Ágnes.
Megemlíti, hogy a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából ugyan általában alacsony, 14 százalék.De ennél jóval magasabb, 20-22 százalék öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből, az elmúlt fél év során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >