A kommunikációs és a problémamegoldó készséget értékelik legtöbbre a munkaadók egy felmérés szerint
Minden ágazatban a kommunikációs és a problémamegoldó készséget értékelik legtöbbre a munkaadók, emellett a meghirdetett állások négyötödénél az angol nyelv ismeretét is megkövetelik a szakképesítésen és a szakmai tapasztalaton felül – derült ki az International Business School (IBS) és Profession.hu internetes portál közös felméréséből.
A Profession.hu kedden közleményben tájékoztatta az MTI-t a felmérésről, amely 21 ágazatban vizsgálta 24 készség és tudásfajta jelentőségét.
A kutatás szerint a munkaadók a számítógépes ismeretek fontosságát, a pontosságot, valamint a csapatban és egyénileg egyaránt eredményes munkavégzést is kiemelték. Az angolt az informatikai és telekommunikációs pozícióknál, valamint marketing- és médiaterületen a hirdetések 88 százaléka, a németet viszont az összes álláshirdetés alig 5 százaléka várta el.
A felmérésből kiderül, hogy a két legfontosabbnak ítélt készség csak a közigazgatásban nem játszik vezető szerepet, mivel ezen a területen a feddhetetlenség, a terhelhetőség és a stressztűrő képesség a legfontosabb. Utóbbiak a cégvezetők, menedzsment tagok esetében viszont csak a készség-rangsor végén bukkannak föl, mivel tőlük inkább a határozottságot és az önálló munkavégzést várják el.
Az üzleti támogató központok (SSC) álláshirdetései az analitikus készségeket és ügyfélorientált szemléletet hangsúlyozzák, de elvárják a jó angoltudást, a szóbeli és írásbeli kommunikációs, valamint elemzési készségeket. A továbbképzés, a tanulási iránti nyitottság csak az informatikai állásoknál követelmény, és általában a kreativitás is hiányzik a munkaadók feltételei közül – állapították meg az elemzők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elégedett a legfrissebb munkaerőpiaci adatokkal a kormány
A magyar foglalkoztatottság Európa élvonalához tartozik, az új intézkedések célja,…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >