Költségcsökkentő innováció a környezetért a Daikintól
A „Loop by Daikin” innovatív, körforgásos kezdeményezése kézzelfogható gazdasági és környezetvédelmi előnyöket biztosít az erőforrás-felhasználás és a kapcsolódó költségek csökkentése révén a programba bekapcsolódó partnereknek.
Hulladékból értékes alapanyag
– A fenntarthatóság, a körforgásos gazdaságba való belépés a gyártó, kereskedő és vendéglátó szektorban dolgozó vállalatoknak is óriási lehetőség, hiszen így együtt, aktívan tehetünk a Föld védelméért. A vásárlók és fogyasztók, köztük barátaink, gyermekeink, unokáink is ezt várják el. Az Eurobarometer kutatása szerint (Special Eurobarometer 490 Report Climate Change) már a magyarok 85 százaléka gondolja úgy, hogy súlyos probléma a klímaváltozás, és az üzleti szférától várja a megoldást – hangsúlyozza Zuggó Balázs, a Daikin Hungary ügyvezető igazgatója.
A Daikin forradalmi újítással, a „Loop by Daikin” kezdeményezéssel, a használt hűtőközegek környezetbarát kezelésére, a CO2-kibocsátás közvetett csökkentésére kínál megoldást és partneri együttműködést.
A program lényege, hogy a hőszivattyús rendszerekben, kereskedelmi hűtésben használt hűtőközeg a berendezések javítása, karbantartása után nem kerül megsemmisítésre, hanem egy regeneráló eljárás eredményeképp értékes alapanyagként visszakerülhet a gyártásba. A programmal jelenleg 250 ezer kg új hűtőközeg előállítását kerülte el eddig a Daikin Európában. Idén ezt a mennyiséget megdupláznák. A programhoz csatlakozó vállalatok maguk is jelentős előrelépést tehetnek a véges erőforrásainkkal való fenntartható gazdálkodásért, amiről tanúsítványt kapnak. A fogyasztók és üzleti partnerek felé is jól kommunikálható lépés ráadásul komoly költségcsökkentést is lehetővé tesz.
Átvállalt terhek
– A programba bekapcsolódó partnerek válláról levesszük az adminisztrációs és szabályozáskövetéssel járó terheket, átvállaljuk a veszélyes hulladékként kezelt használt hűtőközeg elszállításával és megsemmisítésével járó felelősséget és költséget – emeli ki Zuggó Balázs.
A megsemmisítés helyett az eddig veszélyes hulladékként kezelt, használt hűtőközeget újra felhasználják, körforgásban tartják. A Loop by Daikin elv valódi ipari szabvánnyá válhat, melyhez a magyar partnerek elsők között csatlakozhatnak, példaadók lehetnek a régió és Európa számára.
Valódi partnerség
A hűtő-fűtő rendszerek ütemezett karbantartása, javítása, felújítása, cseréje, újragondolása a működési mindennapok vagy az átépítések, felújítások részeként is aktuális lehet. A Daikin csapata minden esetben szakértő helyzetfelméréssel, együttgondolkodással, alternatív lehetőségek bemutatásával áll meglévő és potenciális partnerei rendelkezésére. A legújabb innovációk, technológiai lehetőségek, a legfrissebb szabályozási ismeretek, a nemzetközi háttér is biztosítja, hogy naprakész, jövőbemutató, a partnervállalat igényeit messzemenően figyelembe vevő, fenntartható javaslatokat dolgozzanak ki. A „Loop by Daikin” program pedig a körforgásos gazdaságba való aktív belépést és a kedvező fogyasztói megítélést is biztosítja.
További információ és kapcsolat:
www.daikin.hu/loop-by-daikin vagy
szepesi.s@daikin.hu (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >