Kivonul a Starbucks az orosz piacról
A Starbucks kávézólánc hétfőn közölte, hogy közel 15 év után kivonul Oroszországból, csatlakozva ezzel a McDonald’s-hoz, amely korábban bejelentette, hogy eladja oroszországi éttermeit és kivonul az országból – írja a Reuters nyomán a portfolio.hu.
A seattle-i székhelyű Starbucksnak 130 üzlete van Oroszországban, amelyek teljes egészében a licenctulajdonos Alshaya Group tulajdonában vannak, és közel 2000 alkalmazottat foglalkoztatnak az országban.
A Starbucks nem közölt részleteket a kivonulás pénzügyi hatásairól. A McDonald’s korábban közölte, hogy elsősorban nem készpénz jellegű, akár 1,4 milliárd dolláros költséget fog elszámolni.
Március elején a Starbucks bezárta üzleteit, és felfüggesztette minden üzleti tevékenységét Oroszországban, beleértve termékeinek az országba történő szállítását is, miután Moszkva megszállta Ukrajnát.
A Starbucks, amely 2007-ben nyitotta meg első üzletét Oroszországban, közölte, hogy továbbra is támogatja ottani alkalmazottait, és hat hónapig kifizeti a munkabérüket. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >