Kiürültek az izraeli élelmiszerboltok
Kiürültek az élelmiszerboltok polcai az őszi zsidó ünnepek idején az izraeli média beszámolói szerint.
A Ynet, a Jediót Ahronót című újság honlapja szerint hiába keresik a vásárlók például a tojást és a friss csirkehúst idén a vasárnap este kezdődő egy hetes sátoros ünnepre, mert rengeteg helyen nem lehet kapni ezeket a máskor bőségesen rendelkezésre álló alapvető termékeket.
A hiány miatt az egekbe szökött a konyhákban leggyakrabban használt zöldségek, a paradicsom és az uborka ára is, nem ritkán több mint tizenöt sékelt (több mint ezer forintot) kell fizetni egy kilóért, noha ezek általában csak egy-két sékelbe (hozzávetőleg száz forintba) kerülnek.
A szakértők szerint a hiány oka, hogy idén rendre a hét közepére, keddre, szerdára estek a nagy őszi ünnepek: a ros hásáná, a zsidó újév és a jóm kippúr, az engesztelés napja, és ezért a mezőgazdasági és az élelmiszeripari dolgozók, a vágóhidak munkásai szabadságon voltak, s nem volt szüretelés és csomagolás, szállítás sem.
A rendkívüli helyzetet tovább fokozta, hogy a palesztinok és az izraeli arabok sem jártak munkába, mert éppen erre az időszakra esett a négy napos íd al-Adhá, a muszlimok áldozati ünnepe.
A mulasztást a tízes tévécsatorna szerint elsősorban ott követték el az illetékesek, hogy más hasonló évek mintájára nem gondoskodtak az élelmiszerek külföldi importjáról a dolgozó kezek hiánya miatt kieső hazai termékek kiváltására. (Shiri Zsuzsa, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NAV: az unióban a jövedéki termékek nem kereskedelmi célú szállításához magánszemélynek nem szükséges engedély
Az Európai Unión belül a jövedéki termékek – például alkohol,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >