Kiürültek az izraeli élelmiszerboltok
Kiürültek az élelmiszerboltok polcai az őszi zsidó ünnepek idején az izraeli média beszámolói szerint.
A Ynet, a Jediót Ahronót című újság honlapja szerint hiába keresik a vásárlók például a tojást és a friss csirkehúst idén a vasárnap este kezdődő egy hetes sátoros ünnepre, mert rengeteg helyen nem lehet kapni ezeket a máskor bőségesen rendelkezésre álló alapvető termékeket.
A hiány miatt az egekbe szökött a konyhákban leggyakrabban használt zöldségek, a paradicsom és az uborka ára is, nem ritkán több mint tizenöt sékelt (több mint ezer forintot) kell fizetni egy kilóért, noha ezek általában csak egy-két sékelbe (hozzávetőleg száz forintba) kerülnek.
A szakértők szerint a hiány oka, hogy idén rendre a hét közepére, keddre, szerdára estek a nagy őszi ünnepek: a ros hásáná, a zsidó újév és a jóm kippúr, az engesztelés napja, és ezért a mezőgazdasági és az élelmiszeripari dolgozók, a vágóhidak munkásai szabadságon voltak, s nem volt szüretelés és csomagolás, szállítás sem.
A rendkívüli helyzetet tovább fokozta, hogy a palesztinok és az izraeli arabok sem jártak munkába, mert éppen erre az időszakra esett a négy napos íd al-Adhá, a muszlimok áldozati ünnepe.
A mulasztást a tízes tévécsatorna szerint elsősorban ott követték el az illetékesek, hogy más hasonló évek mintájára nem gondoskodtak az élelmiszerek külföldi importjáról a dolgozó kezek hiánya miatt kieső hazai termékek kiváltására. (Shiri Zsuzsa, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >Bojkott a gázai háború miatt
Izrael és a Hamász közötti háború októberi kezdete óta az…
Tovább olvasom >Új módszer segítheti a hamisított mézek kiszűrését
Világszinten egyedi módszert dolgozott ki a méz eredetiségének igazolására a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >