A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületével fehérítené a sörpiacot a Magyar Sörgyártók Szövetsége
A HVG tegnapi cikke nyomán levélben fordult a NAV Jövedéki Főosztályához a Magyar Sörgyártók Szövetsége. A nagy hazai sörgyártókat tömörítő szervezet arra kérte a hatóságot, hogy vizsgálja meg miként lehetséges, hogy a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete által publikált 3%-os piaci részesedés után csak e mennyiség töredékének megfelelő jövedéki adót fizettek be tavaly? A MSSZ felhívást intézett a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületéhez is.
Az MSSZ-nek adatot szolgáltató nagy hazai sörgyártók 6,1 millió hektoliter sört értékesítettek tavaly a magyar piacon. Ennek 3%-a mintegy 180 ezer hektolitert tesz ki, azonban a hivatalos adatokból az derül ki, hogy a sörgyártó kisüzemek által bejelentett és adózott mennyiség ennél jóval kisebb lehetett.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly jövedéki adó címén 42 milliárd forintot fizettek be a költségvetésbe. Ez 4,5%-kal több mint 2015-ben. Rossz fényt vetne a teljes sörágazatra valamint erodálná a piaci versenyt, hogyha egyes piaci szereplők nem vagy nem a teljes forgalomba hozott mennyiség után fizetnének meg a közterheket – írja levelében a Sörszövetség.
A MSSZ minden évben közli az ágazat legfontosabb piaci adatait, így az értékesített mennyiség, termelés, export, import és ágazati foglalkoztatási adatokat is. A Sörszövetség felkéri a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületét, hogy közölje saját hasonló statisztikáit, ezzel is biztosítva a piac átlátható és transzparens működését, egyben elősegítve a sörpiac fehérítésére tett erőfeszítéseket.
A hvg.hu cikke:
http://hvg.hu/gazdasag/20170322_Lex_Heineken_srgyartas_kisuzemek_gvh_sorszovetseg_dreher_borsodi
Kapcsolódó cikkeink
Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >Prémiumra hangolva
A tavalyi év áremelkedése a sörgyártókat szigorú költségkontrollra kényszerítette, miközben…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >