Kistermelők, vendéglátósok, fogyasztók
Egy nemrégiben rendezett szakmai konferencián mondta Nagy István agrárminiszter, hogy azok az éttermek, amelyek a gasztroforradalomban szeretnének tovább fejlődni, kizárólag a kiváló magyar alapanyagokat felhasználva léphetnek előre. Már 288 termelői piac működik az országban, és a magyar gasztronómia sikere azon múlik, hogy képviselői felismerik-e ennek jelentőségét.
Az egyre nagyobb szakmai súllyal rendelkező Stílusos Vidéki Éttermiség egyesület svedasztal.hu néven működtet olyan honlapot, melynek feladata, hogy összekapcsolja a kistermelőket az éttermekkel. Ruprecht László, az egyesület elnöke A piac konyhája című konferencián elmondta, a magyar alapanyagok jók, a termékek étterembe jutásának logisztikája viszont nem megoldott, ezért van az, hogy a szakmának még mindig egyszerűbb külföldről megrendelni az árut.
A SVÉT, együttműködésben a Bocuse Akadémiával és a Pannon Gasztronómiai Akadémiával arra törekszik, hogy a termelők hosszú távon egzisztenciát építhessenek a jó minőségű alapanyagok előállítására: segítséget próbálnak nyújtani a szervezési és infrastrukturális munkában, a vendéglátásban fel nem használt anyagok értékesítésében, és szorgalmazzák, hogy a magyar alapanyagok ismerete váljon a szakmai oktatás részévé.
A Magyar Turisztikai Ügynökség is együttműködő partnerként tekint az említett szakmai szervezetekre, akárcsak a Felelős Gasztrohős alapítványra, amelyeknek egyik kiemelt projektje az úgynevezett Gasztrorandi rendezvénysorozat. Ezek a fővárosban és vidéken megrendezett termelő-étterem találkozók ugyancsak a helyi alapanyagokban rejlő magas hozzáadott értéket hivatottak tudatosítani a látogatókban. A randik lényege itt is a termelők és vendéglátóhelyek közötti párbeszéd és beszállítói együttműködés segítése. A rendezvények súlyára jellemző, hogy támogatásukban részt vett már Csapody Balázs, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnöke, valamint megyei iparkamarák is. Az idei Gasztrorandi szervezésébe pedig beszállt a Budapesti Gazdasági Egyetem is.
A trend nem kerüli el a fogyasztókat sem: a Budapesten 2 éve indult Finom Placc kezdeményezés deklarált célja is a vidéki kistermelők és a budapesti vásárlók hangulatos találkozásának elősegítése.
Kapcsolódó cikkeink
Élelmiszerhősök a Lidlnél
A Lidl Magyarország idén is sikerrel zárta az élelmiszer-pazarlás elleni…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >