Kisebbek lettek az élelmiszeradagok a boltokban – a fogyasztóvédelem is reagált
A napi.hu másfél éven át figyelte a boltok kínálatát és azt tapasztalták, hogy bizonyos termékekből most kevesebbet adnak ugyanannyi pénzért, mint korábban. A fogyasztóvédelemnél azt mondják, ez csak akkor szabálytalan, ha a vásárlók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az úgynevezett zsugorítás magas infláció idején bevett gyakorlat, a vásárlók keresik is a kisebb kiszereléseket.
„Lehet, hogy így jobban eladható, meg hát az ember nem akar annyit fizetni”
– mondta egy vásárló az RTL Híradónak.
A legnagyobb dobozos tejföl – márkától függetlenül – 850, a közepes 330, a legkisebb pedig 140 grammos. Félliterest, kétdecist nem találtunk. A csomagolt felvágottak is összementek: szalámiból a korábbi 10 deka helyett főleg 7 deka, sonkából és párizsiból pedig 9 deka van egy csomagban.
Vámos György a Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondja, hosszú évek óta léteznek a különböző kiszerelésű termékek.
„Ilyen hatalmas inflációs nyomás közepette a kisebb kiszerelések iránti kereslet még valamelyest nő is, hiszen sokszor gondolja azt a vásárló, hogy igaz, hogy az egységára drágább, de legalább valamennyit tudok belőle vásárolni”.
A fogyasztóvédelemnél azt mondják, nincs gond az úgynevezett zsugorítással, ha a vásárlók korrekt információkat kapnak. A szóvivő szerint az egységárat mindig kötelező feltüntetni, hogy a vevő összehasonlíthassa a megvásárolt termék árával.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >