Kisebbek lettek az élelmiszeradagok a boltokban – a fogyasztóvédelem is reagált
A napi.hu másfél éven át figyelte a boltok kínálatát és azt tapasztalták, hogy bizonyos termékekből most kevesebbet adnak ugyanannyi pénzért, mint korábban. A fogyasztóvédelemnél azt mondják, ez csak akkor szabálytalan, ha a vásárlók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az úgynevezett zsugorítás magas infláció idején bevett gyakorlat, a vásárlók keresik is a kisebb kiszereléseket.
„Lehet, hogy így jobban eladható, meg hát az ember nem akar annyit fizetni”
– mondta egy vásárló az RTL Híradónak.
A legnagyobb dobozos tejföl – márkától függetlenül – 850, a közepes 330, a legkisebb pedig 140 grammos. Félliterest, kétdecist nem találtunk. A csomagolt felvágottak is összementek: szalámiból a korábbi 10 deka helyett főleg 7 deka, sonkából és párizsiból pedig 9 deka van egy csomagban.
Vámos György a Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondja, hosszú évek óta léteznek a különböző kiszerelésű termékek.
„Ilyen hatalmas inflációs nyomás közepette a kisebb kiszerelések iránti kereslet még valamelyest nő is, hiszen sokszor gondolja azt a vásárló, hogy igaz, hogy az egységára drágább, de legalább valamennyit tudok belőle vásárolni”.
A fogyasztóvédelemnél azt mondják, nincs gond az úgynevezett zsugorítással, ha a vásárlók korrekt információkat kapnak. A szóvivő szerint az egységárat mindig kötelező feltüntetni, hogy a vevő összehasonlíthassa a megvásárolt termék árával.
Kapcsolódó cikkeink
Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >Bank360: Bevezeti a kormány az automatikus inflációkövető adóemeléseket
Automatikus adóemelést vezet be több adónál is a kormány. A…
Tovább olvasom >Októberi teaárak: miért lett ilyen drága a magyarok kedvenc forró itala?
A teafogyasztási szokásokra az infláció és az alapanyagok áremelkedése jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >