Kisebbek lettek az élelmiszeradagok a boltokban – a fogyasztóvédelem is reagált
A napi.hu másfél éven át figyelte a boltok kínálatát és azt tapasztalták, hogy bizonyos termékekből most kevesebbet adnak ugyanannyi pénzért, mint korábban. A fogyasztóvédelemnél azt mondják, ez csak akkor szabálytalan, ha a vásárlók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az úgynevezett zsugorítás magas infláció idején bevett gyakorlat, a vásárlók keresik is a kisebb kiszereléseket.
„Lehet, hogy így jobban eladható, meg hát az ember nem akar annyit fizetni”
– mondta egy vásárló az RTL Híradónak.
A legnagyobb dobozos tejföl – márkától függetlenül – 850, a közepes 330, a legkisebb pedig 140 grammos. Félliterest, kétdecist nem találtunk. A csomagolt felvágottak is összementek: szalámiból a korábbi 10 deka helyett főleg 7 deka, sonkából és párizsiból pedig 9 deka van egy csomagban.
Vámos György a Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondja, hosszú évek óta léteznek a különböző kiszerelésű termékek.
„Ilyen hatalmas inflációs nyomás közepette a kisebb kiszerelések iránti kereslet még valamelyest nő is, hiszen sokszor gondolja azt a vásárló, hogy igaz, hogy az egységára drágább, de legalább valamennyit tudok belőle vásárolni”.
A fogyasztóvédelemnél azt mondják, nincs gond az úgynevezett zsugorítással, ha a vásárlók korrekt információkat kapnak. A szóvivő szerint az egységárat mindig kötelező feltüntetni, hogy a vevő összehasonlíthassa a megvásárolt termék árával.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >