Kisebbek lettek az élelmiszeradagok a boltokban – a fogyasztóvédelem is reagált
A napi.hu másfél éven át figyelte a boltok kínálatát és azt tapasztalták, hogy bizonyos termékekből most kevesebbet adnak ugyanannyi pénzért, mint korábban. A fogyasztóvédelemnél azt mondják, ez csak akkor szabálytalan, ha a vásárlók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az úgynevezett zsugorítás magas infláció idején bevett gyakorlat, a vásárlók keresik is a kisebb kiszereléseket.
„Lehet, hogy így jobban eladható, meg hát az ember nem akar annyit fizetni”
– mondta egy vásárló az RTL Híradónak.
A legnagyobb dobozos tejföl – márkától függetlenül – 850, a közepes 330, a legkisebb pedig 140 grammos. Félliterest, kétdecist nem találtunk. A csomagolt felvágottak is összementek: szalámiból a korábbi 10 deka helyett főleg 7 deka, sonkából és párizsiból pedig 9 deka van egy csomagban.
Vámos György a Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondja, hosszú évek óta léteznek a különböző kiszerelésű termékek.
„Ilyen hatalmas inflációs nyomás közepette a kisebb kiszerelések iránti kereslet még valamelyest nő is, hiszen sokszor gondolja azt a vásárló, hogy igaz, hogy az egységára drágább, de legalább valamennyit tudok belőle vásárolni”.
A fogyasztóvédelemnél azt mondják, nincs gond az úgynevezett zsugorítással, ha a vásárlók korrekt információkat kapnak. A szóvivő szerint az egységárat mindig kötelező feltüntetni, hogy a vevő összehasonlíthassa a megvásárolt termék árával.
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az Országos Kereskedelmi Szövetség a multik oldalán áll
Újra bebizonyosodott, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség a multik oldalán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >