Kínálatának felét növényi fehérjére alapozza az Ahold Delhaize
2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket európai élelmiszer-kereskedelmi márkaválasztékában az Ahold Delhaize, amely szerint ez a lépés hozzájárulhat a kisebb CO2-kibocsátásához és környezeti hatásának mérsékléséhez, de abban is segít, hogy minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.

Az Ahold Delhaize csökkentené CO2-kibocsátását, és támogatná a fogyasztókat az egészséges étrendi célok elérésében
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez bevezetni, amelyek a legkülönbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.
A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt. Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.
E törekvés nem újkeletű – a csoporthoz tartozó holland Albert Heijn 2022-ben bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében. //
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Beyond lett a Beyond Meatből: irányt vált a növényi alapú cég
Elhagyta nevéből a Meat szót a Beyond Meat, és a…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >