Kínálatának felét növényi fehérjére alapozza az Ahold Delhaize
2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket európai élelmiszer-kereskedelmi márkaválasztékában az Ahold Delhaize, amely szerint ez a lépés hozzájárulhat a kisebb CO2-kibocsátásához és környezeti hatásának mérsékléséhez, de abban is segít, hogy minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.

Az Ahold Delhaize csökkentené CO2-kibocsátását, és támogatná a fogyasztókat az egészséges étrendi célok elérésében
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez bevezetni, amelyek a legkülönbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.
A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt. Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.
E törekvés nem újkeletű – a csoporthoz tartozó holland Albert Heijn 2022-ben bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében. //
Kapcsolódó cikkeink
Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >