Kínálatának felét növényi fehérjére alapozza az Ahold Delhaize
2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket európai élelmiszer-kereskedelmi márkaválasztékában az Ahold Delhaize, amely szerint ez a lépés hozzájárulhat a kisebb CO2-kibocsátásához és környezeti hatásának mérsékléséhez, de abban is segít, hogy minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.

Az Ahold Delhaize csökkentené CO2-kibocsátását, és támogatná a fogyasztókat az egészséges étrendi célok elérésében
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez bevezetni, amelyek a legkülönbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.
A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt. Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.
E törekvés nem újkeletű – a csoporthoz tartozó holland Albert Heijn 2022-ben bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében. //
Kapcsolódó cikkeink
Szakmai elismerés az ipartestületnek
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete idén újra bekerült a TOP10 meghatározó,…
Tovább olvasom >FECSO: a szemléletformálás a cél
A Fenntartható Csomagolásért Egyesület (FECSO) megalakulását sajtótájékoztatón jelentették be, ahol…
Tovább olvasom >Kuponláz Magyarországon
A magyarok közel fele havonta kuponozik, sokan 5000 forintnál is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >