Kínában keres új piacot a magyar baromfi és tej
Baromfihús és tejtermékek exportjáról kezd tárgyalásokat Magyarország és Kína – erről született megállapodás a magyar-kínai gazdasági vegyesbizottság budapesti ülésén – írja az agrarszektor.hu. Magyar szempontból a mezőgazdaság és az élelmiszeripar ma is fontos tényezője a Kínába irányuló külkereskedelemnek.
A Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, és tavaly a Kínába irányuló magyar export meghaladta az 500 milliárd forintot – jelentette ki a vegyesbizottsági ülés után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A külkereskedelem komoly tényezője a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, a közép-európai országok közül ma Magyarországnak van a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedélye Kínába.
Bejelentése szerint a vegyesbizottsági ülésen megállapodtak a baromfihús és tejtermékek exportjával kapcsolatos tárgyalások megkezdéséről. A magyar tejtermékek számára újabb piacokat kell keresni, hogy az ágazat fejlesztésének ütemét fenn lehessen tartani – fogalmazott a miniszter.
Hatalmas a potenciál a két ország közötti együttműködésben terén, nagyon sok különböző terület került szóba a vegyesbizottsági ülésen – mondta Csung San kínai kereskedelmi miniszterhelyettes. Fontosnak nevezte a meglévő külkereskedelmi és befektetési volumen bővítését. Úgy vélte, Magyarországnak rengeteg versenyképes terméke van, főleg a mezőgazdaságban és az innovatív áruféleségeknél. A kínai kormány szeretne minél több magyar terméket látni a jövőben a kínai piacon – emelte ki. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >További cikkeink
BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >