Kínában keres új piacot a magyar baromfi és tej
Baromfihús és tejtermékek exportjáról kezd tárgyalásokat Magyarország és Kína – erről született megállapodás a magyar-kínai gazdasági vegyesbizottság budapesti ülésén – írja az agrarszektor.hu. Magyar szempontból a mezőgazdaság és az élelmiszeripar ma is fontos tényezője a Kínába irányuló külkereskedelemnek.
A Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, és tavaly a Kínába irányuló magyar export meghaladta az 500 milliárd forintot – jelentette ki a vegyesbizottsági ülés után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A külkereskedelem komoly tényezője a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, a közép-európai országok közül ma Magyarországnak van a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedélye Kínába.
Bejelentése szerint a vegyesbizottsági ülésen megállapodtak a baromfihús és tejtermékek exportjával kapcsolatos tárgyalások megkezdéséről. A magyar tejtermékek számára újabb piacokat kell keresni, hogy az ágazat fejlesztésének ütemét fenn lehessen tartani – fogalmazott a miniszter.
Hatalmas a potenciál a két ország közötti együttműködésben terén, nagyon sok különböző terület került szóba a vegyesbizottsági ülésen – mondta Csung San kínai kereskedelmi miniszterhelyettes. Fontosnak nevezte a meglévő külkereskedelmi és befektetési volumen bővítését. Úgy vélte, Magyarországnak rengeteg versenyképes terméke van, főleg a mezőgazdaságban és az innovatív áruféleségeknél. A kínai kormány szeretne minél több magyar terméket látni a jövőben a kínai piacon – emelte ki. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >