Kínában keres új piacot a magyar baromfi és tej
Baromfihús és tejtermékek exportjáról kezd tárgyalásokat Magyarország és Kína – erről született megállapodás a magyar-kínai gazdasági vegyesbizottság budapesti ülésén – írja az agrarszektor.hu. Magyar szempontból a mezőgazdaság és az élelmiszeripar ma is fontos tényezője a Kínába irányuló külkereskedelemnek.
A Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, és tavaly a Kínába irányuló magyar export meghaladta az 500 milliárd forintot – jelentette ki a vegyesbizottsági ülés után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A külkereskedelem komoly tényezője a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, a közép-európai országok közül ma Magyarországnak van a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedélye Kínába.
Bejelentése szerint a vegyesbizottsági ülésen megállapodtak a baromfihús és tejtermékek exportjával kapcsolatos tárgyalások megkezdéséről. A magyar tejtermékek számára újabb piacokat kell keresni, hogy az ágazat fejlesztésének ütemét fenn lehessen tartani – fogalmazott a miniszter.
Hatalmas a potenciál a két ország közötti együttműködésben terén, nagyon sok különböző terület került szóba a vegyesbizottsági ülésen – mondta Csung San kínai kereskedelmi miniszterhelyettes. Fontosnak nevezte a meglévő külkereskedelmi és befektetési volumen bővítését. Úgy vélte, Magyarországnak rengeteg versenyképes terméke van, főleg a mezőgazdaságban és az innovatív áruféleségeknél. A kínai kormány szeretne minél több magyar terméket látni a jövőben a kínai piacon – emelte ki. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >