Kínában keres új piacot a magyar baromfi és tej
Baromfihús és tejtermékek exportjáról kezd tárgyalásokat Magyarország és Kína – erről született megállapodás a magyar-kínai gazdasági vegyesbizottság budapesti ülésén – írja az agrarszektor.hu. Magyar szempontból a mezőgazdaság és az élelmiszeripar ma is fontos tényezője a Kínába irányuló külkereskedelemnek.
A Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, és tavaly a Kínába irányuló magyar export meghaladta az 500 milliárd forintot – jelentette ki a vegyesbizottsági ülés után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A külkereskedelem komoly tényezője a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, a közép-európai országok közül ma Magyarországnak van a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedélye Kínába.
Bejelentése szerint a vegyesbizottsági ülésen megállapodtak a baromfihús és tejtermékek exportjával kapcsolatos tárgyalások megkezdéséről. A magyar tejtermékek számára újabb piacokat kell keresni, hogy az ágazat fejlesztésének ütemét fenn lehessen tartani – fogalmazott a miniszter.
Hatalmas a potenciál a két ország közötti együttműködésben terén, nagyon sok különböző terület került szóba a vegyesbizottsági ülésen – mondta Csung San kínai kereskedelmi miniszterhelyettes. Fontosnak nevezte a meglévő külkereskedelmi és befektetési volumen bővítését. Úgy vélte, Magyarországnak rengeteg versenyképes terméke van, főleg a mezőgazdaságban és az innovatív áruféleségeknél. A kínai kormány szeretne minél több magyar terméket látni a jövőben a kínai piacon – emelte ki. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >