Kihívások, megoldások a tejpiacon
Kihívások és megoldások címmel rendezett konferenciát a Tej Terméktanács december 7-én. A rendezvény a hazai tejek és tejtermékek piaci lehetőségeit és közösségi marketingfeladatait járta körül.
Sirman Ferenc, az FVM szakállamtitkára megnyitójában arról beszélt, hogy ez az első kormány, amelynek van agrárstratégiája, amelyet szakemberek, szakmai szervezetek segítségével készített el. Dr. Nábrádi András, a Debreceni Egyetem dékánja előadásában kiemelte: egyelőre a termelő részesül legkevésbé a tejtermékek hasznából, ezért a minimális minőségi szabvány elérésére törekszik. Ezen változtatni kell. Prof. dr. Szakály Sándor, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet igazgatóhelyettese a tejtermékek, elsősorban a sajtok piaci lehetőségeit tekintette át. Szerinte a magyar gyártók a kiváló hazai alapanyagra támaszkodva, bátrabb innovációkkal és ellenállva az árversenynek, sokkal nagyobb sikereket érhetnének el a bel- és külpiacokon egyaránt. Dr. Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem docense a marketingfeladatokról szólva aláhúzta: differenciáltabb stratégia kell a fiatalok tejfogyasztásának növelésére. Nem annyira az egészség, inkább az élvezet oldaláról kell közeledni hozzájuk. A fogyasztókat informálni kell a tejtermékek értékeiről, és a magyar márkák felé orientálni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >