Kihívások, megoldások a tejpiacon
Kihívások és megoldások címmel rendezett konferenciát a Tej Terméktanács december 7-én. A rendezvény a hazai tejek és tejtermékek piaci lehetőségeit és közösségi marketingfeladatait járta körül.
Sirman Ferenc, az FVM szakállamtitkára megnyitójában arról beszélt, hogy ez az első kormány, amelynek van agrárstratégiája, amelyet szakemberek, szakmai szervezetek segítségével készített el. Dr. Nábrádi András, a Debreceni Egyetem dékánja előadásában kiemelte: egyelőre a termelő részesül legkevésbé a tejtermékek hasznából, ezért a minimális minőségi szabvány elérésére törekszik. Ezen változtatni kell. Prof. dr. Szakály Sándor, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet igazgatóhelyettese a tejtermékek, elsősorban a sajtok piaci lehetőségeit tekintette át. Szerinte a magyar gyártók a kiváló hazai alapanyagra támaszkodva, bátrabb innovációkkal és ellenállva az árversenynek, sokkal nagyobb sikereket érhetnének el a bel- és külpiacokon egyaránt. Dr. Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem docense a marketingfeladatokról szólva aláhúzta: differenciáltabb stratégia kell a fiatalok tejfogyasztásának növelésére. Nem annyira az egészség, inkább az élvezet oldaláról kell közeledni hozzájuk. A fogyasztókat informálni kell a tejtermékek értékeiről, és a magyar márkák felé orientálni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >