Kiemelt partnerként

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

Kovács István titkár, Magyar Szállodaszövetség Hogyan lettek a Hungexpo és a Hoventa kiemelt partnerei?
K. I.: – A korábbi szervező, a valamikori Hoventa Kft., mindig is a szállodaszövetség tagja volt, rendszeresen részt vettek rendezvényeinken, de ekkor mi még nem voltunk közvetlen részesei a szakmai kiállításnak. Most a szövetségben a kft-t a Hungexpo váltotta, méghozzá exkluzív tagként, ami az eddigieknél mélyebb kapcsolatot jelent. Aktívan kezdtük el keresni az együttműködés lehetőségeit és a mindkét fél számára fontos kapcsolódási pontokat. Szinte magától értetődő lett az egymás igényeihez való alkalmazkodás, mi több, megfogalmazódtak a kölcsönös elvárások is.

Miben lesz más a Hoventa idén az Önök szempontjából?
K. I.: – Az elmúlt években erre az egyébként nívós rendezvényre is rányomta bélyegét a kiállítási szakmát világszerte nehéz helyzetbe hozó recesszió. A válság hatására mindenhol csökkent a kiállítók és látogatók, sőt, maguknak a kiállításoknak a száma is. A Hoventán mindez tavalyig különösen súlyosan érintette a szállodai vonalat. Most azonban, kérésünkre, a Hungexpo a kiállítás tematikájának kialakításakor újra a megfelelő helyére tette a szállodaipar területét. Ennek megfelelően mi is aktívabb szerepet vállalunk a Hoventán: a rendezvény helyszínére szerveztünk például az Aranykulcs Egyesület közreműködésével egy országos portásversenyt, itt fogjuk tartani a szövetség soros budapesti régiós ülését, de megjelenünk egy saját standdal is.

Mit láthatnak ezen a standon a látogatók?
K. I.: – Egy kormányrendelet értelmében a kereskedelmi szálláshelyeket ezek saját szakmai szervezetei fogják minősíteni – így a szállodákat az MSZSZ. Minthogy csatlakoztunk a Hotel Stars Union egységes rendszeréhez, mi ennek alapján kívánjuk a hazai hoteleket értékelni, ezt a rendszert mutatjuk be standunkon az érdeklődőknek.

Térjünk vissza kicsit a portásversenyre! Hogyan folyik majd ez?
K. I.: – A portások fiatal generációjának megmérettetése lehet a verseny, ami terveink szerint a kiállítás látogatói előtt fog zajlani. A jelentkezők számától függően elképzelhető, hogy szervezünk selejtező versenyt is, a legjobb tíz kerül a „döntőbe”.
A részvevőknek először egy százkérdéses teszttel kell megbirkózniuk, amellyel írásban adnak számot szállodaipari és turisztikai ismereteikről. Ezután kapják a szóbeli feladatokat, amelyeket remélhetőleg minél több érdeklődő előtt kell megoldaniuk: például programot javasolni külföldi vendégeknek, kérdéseket feltenni nekik érdeklődésüket, kívánságaikat illetően – magyar és idegen nyelven.

Hosszú távon mit vár a Hoventától?
K. I.: – Jó, hogy van ilyen szakkiállítás Magyarországon, és ha a Hungexpónak sikerül következetes munkával megvalósítani fejlesztési elképzeléseit, akkor a Hoventa valóban érdeklődésre számíthat a régió más országaiból is.
Amire a recesszió idején a szállodaipari szakmának leginkább szüksége van, az sajnos nem a fejlesztéssel kapcsolatos; most sokkal inkább az üzemeltetési és munkaerőköltségek csökkentésével, energiatakarékossággal kapcsolatos lehetőségek bemutatására van a legnagyobb igény, de ugyanilyen érdekesek az olcsóbb takarítást elősegítő eszközök és a munka további racionalizálását támogató informatikai rendszerek is. A többiről majd jövőre!

Kapcsolódó cikkeink