Kiderült, Ausztriában vagy Magyarországon drágább-e a Lidl
Az árteszt a gyengülő forint miatt vált indokolttá, a gyakorlati megvalósításra pedig a Telex munkatársa vállalkozott, aki Mosonmagyaróváron és Kittsee-ben (Köpcsényben) tesztelte a világ minden szegletében elszálló élelmiszerárakat, alig egy óra különbséggel.

Van, ami miatt megéri átmenni
Összességében véve elmondható, hogy a magyar boltokban a legtöbb áru olcsóbb: az árstopos termékek mellett az ásványvíz, a darált hús, a csirke levescsomag is. Jobb árban van viszont az osztrákoknál a sárga burgonya, a hagyma és pulykamellsonka.
További jelentős különbség, hogy míg Mosonmagyaróváron tömeg volt, Köpcsényben alig 10-en lézengtek a Lidl-ben. Szembetűnő a magyar vásárlóknak, hogy nincsenek hiánytermékek: kristálycukor és étolaj is bőségesen van a polcokon.
Ausztriában jellemzően több az olyan saját márkás termék, amit osztrák cég gyárt, így az összehasonlítás egy ponton nehézkessé válik.
„A feleségem kipróbálta, és szerinte a kintről hozott mosókapszula (ami idehaza messze nem számít a legjobb minőségűnek) saját márkás áruja az üzletláncnak, jobban tisztít, mint amit ugyanabból idehaza vett. Bár hozzátette, lehet, hogy csak a korábbi hírek – miszerint Ausztriában jobb minőségűek a termékek –, volt hatással az értékítéletére”
– teszi teljessé az osztrák-magyar körképet a Telex munkatársa szubjektív bevásárlótúráján.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Ausztriában a nagykereskedelmi árak éves szinten csökkentek, havi összevetésben nőttek júliusban
Az osztrák nagykereskedelmi árak éves szinten csökkentek, havi összevetésben nőttek…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >