Kiderült, Ausztriában vagy Magyarországon drágább-e a Lidl
Az árteszt a gyengülő forint miatt vált indokolttá, a gyakorlati megvalósításra pedig a Telex munkatársa vállalkozott, aki Mosonmagyaróváron és Kittsee-ben (Köpcsényben) tesztelte a világ minden szegletében elszálló élelmiszerárakat, alig egy óra különbséggel.

Van, ami miatt megéri átmenni
Összességében véve elmondható, hogy a magyar boltokban a legtöbb áru olcsóbb: az árstopos termékek mellett az ásványvíz, a darált hús, a csirke levescsomag is. Jobb árban van viszont az osztrákoknál a sárga burgonya, a hagyma és pulykamellsonka.
További jelentős különbség, hogy míg Mosonmagyaróváron tömeg volt, Köpcsényben alig 10-en lézengtek a Lidl-ben. Szembetűnő a magyar vásárlóknak, hogy nincsenek hiánytermékek: kristálycukor és étolaj is bőségesen van a polcokon.
Ausztriában jellemzően több az olyan saját márkás termék, amit osztrák cég gyárt, így az összehasonlítás egy ponton nehézkessé válik.
„A feleségem kipróbálta, és szerinte a kintről hozott mosókapszula (ami idehaza messze nem számít a legjobb minőségűnek) saját márkás áruja az üzletláncnak, jobban tisztít, mint amit ugyanabból idehaza vett. Bár hozzátette, lehet, hogy csak a korábbi hírek – miszerint Ausztriában jobb minőségűek a termékek –, volt hatással az értékítéletére”
– teszi teljessé az osztrák-magyar körképet a Telex munkatársa szubjektív bevásárlótúráján.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Miért olcsóbb az alma Lengyelországban? – Árak, áfa és agrárstratégia a háttérben
Lengyel mintagazdaság és tudatos adópolitika áll a magyar vásárlók számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >