Kiderült, Ausztriában vagy Magyarországon drágább-e a Lidl
Az árteszt a gyengülő forint miatt vált indokolttá, a gyakorlati megvalósításra pedig a Telex munkatársa vállalkozott, aki Mosonmagyaróváron és Kittsee-ben (Köpcsényben) tesztelte a világ minden szegletében elszálló élelmiszerárakat, alig egy óra különbséggel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/12/k-mitch-hodge-Fo2HDb1xsDE-unsplash.jpg)
Van, ami miatt megéri átmenni
Összességében véve elmondható, hogy a magyar boltokban a legtöbb áru olcsóbb: az árstopos termékek mellett az ásványvíz, a darált hús, a csirke levescsomag is. Jobb árban van viszont az osztrákoknál a sárga burgonya, a hagyma és pulykamellsonka.
További jelentős különbség, hogy míg Mosonmagyaróváron tömeg volt, Köpcsényben alig 10-en lézengtek a Lidl-ben. Szembetűnő a magyar vásárlóknak, hogy nincsenek hiánytermékek: kristálycukor és étolaj is bőségesen van a polcokon.
Ausztriában jellemzően több az olyan saját márkás termék, amit osztrák cég gyárt, így az összehasonlítás egy ponton nehézkessé válik.
„A feleségem kipróbálta, és szerinte a kintről hozott mosókapszula (ami idehaza messze nem számít a legjobb minőségűnek) saját márkás áruja az üzletláncnak, jobban tisztít, mint amit ugyanabból idehaza vett. Bár hozzátette, lehet, hogy csak a korábbi hírek – miszerint Ausztriában jobb minőségűek a termékek –, volt hatással az értékítéletére”
– teszi teljessé az osztrák-magyar körképet a Telex munkatársa szubjektív bevásárlótúráján.
Kapcsolódó cikkeink
Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >600 millió eurót fordít a új üzletnyitásokra és logisztikára a Lidl Írországban
Az elkövetkező öt évben 600 millió eurót tervez a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Januári kettősség: kevesebb cég, mégis több vállalkozói optimizmus?
Bár a cégszámcsökkenés 2024 januárjában is folytatódott, az év első…
Tovább olvasom >A fiatalok harmada mielőbb távozna a szülői házból
Tízből négy fiatal még a szüleivel együtt él, és a…
Tovább olvasom >Marketing ügynökséget választott a Segafredo
A Chiro Marketing felel a Segafredo magyarországi közösségi média kommunikációjáért.…
Tovább olvasom >