K&H: látványos határátlépés zajlik a magyar boltokban: túl a százezren
Átléptek egy határt a K&H-sok: májusban már 100 ezer felett volt az okoseszközzel fizetők száma, ami majdnem háromszorosa az egy évvel korábbinak. A vásárlások száma ennek köszönhetően masszív emelkedést mutat, az Apple Pay-hez, Google Pay-hez, Xiaomi Pay-hez és Garmin Pay-hez köthető tranzakciók száma 18 százalékkal nőtt áprilishoz képest. Az Apple Pay- és Google Pay-forgalom pedig éves szinten 150, illetve 883 százalékkal nőtt. A K&H-sok az országos bővülést is felülmúlták, az első negyedévben 302 százalékkal több alkalommal 292 százalékkal nagyobb összeget költöttek, mint egy évvel korábban, ehhez képest a teljes piac 158 és 177 százalékkal bővül.
Tempós bővülés látható az okoseszközös fizetéseknél, mind a vásárlások számát, mind az összeget tekintve. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy idén májusban már több mint 100 ezer K&H-s ügyfél használta aktívan az okoseszközös fizetéseket, ami közel háromszorosa az egy évvel korábbinak – közölte a pénzintézet, amely a legnépszerűbb fizetési alternatívák, az Appe Pay-hez és a Google Pay-hez köthető forgalom alakulását ismerteti friss összeállításában.
883 százalékos többlet egy év alatt
Idén májusban a Google Pay-fizetések összege a K&H-nál meghaladta az 5,4 milliárd forintot, ami 883 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. A vásárlások száma pedig 921 százalékkal 956 ezerre emelkedett. „Figyelembe kell venni, hogy a Google Pay esetében még alacsonyak a bázisadatok, mivel a K&H a magyar piacon elsőként tavaly áprilisban vezette be ezt a megoldást, ezért még újdonság volt sokak számára akkor. Ezzel együtt is nagyon masszív növekedést láthatunk” – emelte ki Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Hozzátette: “Jól mutatja az okostelefonos fizetés térnyerését a Google Pay-nél hamarabb bevezetett Apple Pay-adatok alakulása is.” Idén májusban a K&H 11,1 milliárd forintos Apple Pay-forgalmat mért, ez 150 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. Azaz két és félszeresére nőtt a forgalom. A vásárlások száma pedig 156 százalékkal közel 1,7 millióra emelkedett.
302 százalékos és 292 százalékos többlet
A szakember azt is elmondta, az okoseszközös- tehát a mobiltelefonos, vagy okosórás – fizetések országos piacához képest is előnyben vannak a K&H-sok.
A teljes piacról egyelőre csak az első negyedévről vannak hivatalos adatok, amelyek szerint 168 százalékkal 47 millió fölé emelkedett a mobiltárcás fizetések száma éves szinten, ez ezekhez köthető forgalom pedig 177 százalékkal közel 291 milliárd forintra nőtt. Ehhez képest a K&H-nál az okoseszközös fizetések száma 302 százalékkal majdnem 5,5 millióra, az összeg pedig 292 százalékkal 35 milliárd forint fölé ugrott.
közel 20 százalékos plusz mindössze egy hónap alatt
Árva András hozzátette: a két említett okoseszközös megoldás mellett ma már elérhető a pénzintézetnél a Garmin Pay- és a Xiaomi Pay-fizetés is, ám előbbit tavaly szeptemberben, utóbbit idén áprilisban vezette be a K&H, így még nincsenek éves összevetésű adatok. „Jól látszik ugyanakkor, hogy valamennyi okoseszközös megoldásnál jelentős a növekedés. Májusban 19 százalékkal nőtt a tranzakciók száma áprilishoz képest” – fogalmazott a szakember, aki szerint a jövőben folytatódhat az ütemes növekedés ezeknél a fizetési megoldásoknál.
Kapcsolódó cikkeink
Ezt várjuk a mesterséges intelligenciától: hatékonyabbak leszünk és többet szórakozunk
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >