K&H fenntarthatósági index: stratégiát még kevés cég készít
A K&H 2022 óta évente kétszer átfogó felmérést készít a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról. 360 közepes és nagyvállalatot kérdeztek meg, és a kérdéssorban vizsgálták azt is, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A megkérdezett vállalatok 70%-a számára az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód, illetve etikus üzleti viselkedés kiemelt jelentőséggel bír. 59% nagy figyelmet szentel az őszinte marketingkommunikációnak, 55% pedig a munka-magánélet között megfelelő egyensúlynak is.
A felmérés készítői megfigyelték, hogy azok a cégek, amelyek már kidolgoztak fenntarthatósági stratégiát, a legtöbb témakörben akár 10-20%-kal magasabb arányban veszik ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból. Kivételt képez ez alól a nők részvétele a menedzsmentben, amely mindkét esetben alacsony, 20% körüli figyelmet kap.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy fenntarthatósági stratégiát egyelőre mindössze a cégek 14%-a készít (bár ez is 3%-os növekedés a fél évvel korábbi felméréshez képest.)
Az, hogy a társadalmi igazságosság, az oktatás, az egészségügy és a sport területén különféle kezdeményezéseket karoljanak fel, összességében a cégek 38%-ára jellemző, de a fenntarthatósági stratégiával rendelkező cégeknél ez az arány 59%. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >