K&H fenntarthatósági index: stratégiát még kevés cég készít
A K&H 2022 óta évente kétszer átfogó felmérést készít a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról. 360 közepes és nagyvállalatot kérdeztek meg, és a kérdéssorban vizsgálták azt is, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A megkérdezett vállalatok 70%-a számára az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód, illetve etikus üzleti viselkedés kiemelt jelentőséggel bír. 59% nagy figyelmet szentel az őszinte marketingkommunikációnak, 55% pedig a munka-magánélet között megfelelő egyensúlynak is.
A felmérés készítői megfigyelték, hogy azok a cégek, amelyek már kidolgoztak fenntarthatósági stratégiát, a legtöbb témakörben akár 10-20%-kal magasabb arányban veszik ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból. Kivételt képez ez alól a nők részvétele a menedzsmentben, amely mindkét esetben alacsony, 20% körüli figyelmet kap.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy fenntarthatósági stratégiát egyelőre mindössze a cégek 14%-a készít (bár ez is 3%-os növekedés a fél évvel korábbi felméréshez képest.)
Az, hogy a társadalmi igazságosság, az oktatás, az egészségügy és a sport területén különféle kezdeményezéseket karoljanak fel, összességében a cégek 38%-ára jellemző, de a fenntarthatósági stratégiával rendelkező cégeknél ez az arány 59%. //
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >