K&H fenntarthatósági index: stratégiát még kevés cég készít
A K&H 2022 óta évente kétszer átfogó felmérést készít a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról. 360 közepes és nagyvállalatot kérdeztek meg, és a kérdéssorban vizsgálták azt is, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A megkérdezett vállalatok 70%-a számára az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód, illetve etikus üzleti viselkedés kiemelt jelentőséggel bír. 59% nagy figyelmet szentel az őszinte marketingkommunikációnak, 55% pedig a munka-magánélet között megfelelő egyensúlynak is.
A felmérés készítői megfigyelték, hogy azok a cégek, amelyek már kidolgoztak fenntarthatósági stratégiát, a legtöbb témakörben akár 10-20%-kal magasabb arányban veszik ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból. Kivételt képez ez alól a nők részvétele a menedzsmentben, amely mindkét esetben alacsony, 20% körüli figyelmet kap.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy fenntarthatósági stratégiát egyelőre mindössze a cégek 14%-a készít (bár ez is 3%-os növekedés a fél évvel korábbi felméréshez képest.)
Az, hogy a társadalmi igazságosság, az oktatás, az egészségügy és a sport területén különféle kezdeményezéseket karoljanak fel, összességében a cégek 38%-ára jellemző, de a fenntarthatósági stratégiával rendelkező cégeknél ez az arány 59%. //
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >