K&H: egyre bizakodóbbak a kisvállalkozások
A járvány ellenére egyre bizakodóbban tekintenek a kis- és közepes vállalkozások (kkv) a következő egy évre – közölte a K&H az első negyedéves kutatásaira hivatkozva az MTI-vel hétfőn.
A felmérés szerint a kkv-bizalmi index 5 pontos emelkedéssel 14 pontot ért el 2021 elejére, megközelítve a 17 pontos mindenkori csúcsot, amit legutóbb 2019-ben mértek.
A K&H a javulást azzal magyarázta, hogy a vállalkozók többnyire kedvezően ítélik meg a gazdaságpolitikát, és több uniós forrásra számítanak. A kormányzati intézkedéseket 42 százalékuk gondolja vállalkozásbarátnak, és csak 17 százalék azok aránya, akik szerint mindez nem megfelelő, vagy nem elég. A vállalkozásokat támogató programok mellett a vidékfejlesztési program, és lakásfelújítási támogatás is sok cégnek kedvez – tették hozzá. A legnagyobb javulást a szolgáltatásban, és az iparban mérték az előző negyedévhez képest.
Az ipari cégek bizakodását feltehetően a beruházások növekedése, valamint az építőipari fellendülés okozhatta, míg a szolgáltatók a korlátozások enyhítésében bíznak. A mezőgazdasági cégek hangulata jelentősen romlott, bár még így magas szinten maradt, a kereskedelem pedig a korlátozások miatt egyelőre nem sok jót várnak – írták. A felmérés azt mutatta, hogy mivel a válság a közepes vállalkozásokat sújtotta legkevésbé, ők sokkal derűlátóbban, mint a kisebb cégek. A K&H kkv-bizalmi indexet 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság visszajelzései alapján készítik el. Az idei első negyedéves felméréshez február 25. és március 19. között kérdezték meg a cégek üzleti döntéshozóit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >K&H: anyagi biztonság? nagyon vegyes a kép
A középkorú magyarok 26 százaléka rendelkezik 589 ezer forintos jövedelemmel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >