Kezükben az illat!
Heston Blumenthal jó 20 éve feltette étlapjára A tenger hangja elnevezésű ételét, egy üvegtetejű fadobozkában tálalt, tenger gyümölcseiből készített, ehető látképet, amihez a vendégek egy MP3 lejátszó segítségével hallgathatták is a tenger morajlását, merthogy – a mester szerint – az autentikus tengerhang jobban kihozza az osztriga friss zamatát. Ez lehetett az az időszak, amikor a világban tudatosodott, hogy a gasztronómia nem csak az evésről és ivásról szól. És ennek a gondolatnak a jegyében szervezik az utóbbi időben a multiszenzorális borkóstolókat, középpontban – persze az ízlelés mellett – az illatokkal való ismerkedéssel. Hadd éreztessük, milyen szinten lehet ezt művelni egy luxusborászatban!
A kaliforniai borvidék állítólag a különlegesen szép borászatok észvesztő Eldorádója, de a Napa-völgyi Raymond Winery talán közülük is kimagaslik. Nem a gazdagságát szeretnénk megmutatni, hanem az ott alkalmazott kreativitást. Íme, a hely és illatmintafala. //
Kapcsolódó cikkeink
A francia borászok aggódnak az amerikai vámok miatt
Komoly aggodalmat váltott ki Franciaországban az a frissen kihirdetett EU–USA…
Tovább olvasom >Fellép az Agrárminisztérium a szőlőültetvények védelmében
A kormány elkötelezett a hazai szőlő- és borágazat versenyképességének megerősítése…
Tovább olvasom >Fokozott figyelem a pincékben ‒ a mustgáz komoly veszélyt jelenthet
Az idei szüreti időszak beköszöntével a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szakácshiány miatt bezárásokra készül Wang mester
Wang mester, a főváros legismertebb kínai vendéglőse kénytelen felfüggeszteni két,…
Tovább olvasom >Többen választják a klimatizált éttermeket
A nyári hőségben a klimatizált vendégtér nem csupán komfortot, hanem…
Tovább olvasom >Az amerikai reklám legszexistább print hirdetései – A nap képe
Egy hirdetéscsokor a reklámtörténet „szégyenletes időszakából”; nem véletlen, hogy egy,…
Tovább olvasom >