Magazin: Kezdődik a jammelés
A pandémia által felerősített egészségtudatossághoz jól passzolnak a befőzőszerek. Növényi összetevők, kevesebb cukor, könnyű elkészíthetőség – ezeket az előnyöket kínálják a modern termékek. Az otthoni befőzés élményét pedig a piac szereplői célcsoportra szabott kommunikációval, ötletekkel, receptekkel is segítik.
A befőzés divatossága, „trendisége” nem múlik. A háztartások saját alapanyagokból, saját maguk által elkészített lekvárjai, befőttjei, szörpjei vagy éppen savanyúságai a kontrollált összetevőkön és előállítási folyamaton túl a jól végzett munka örömét is nyújtják.
– Az egészségesség itt is a legfontosabb hívószó. Összetevők tekintetében előtérbe kerül a minél természetesebb tartósítás, az alacsony cukor- és sótartalom, és persze az egyszerű elkészíthetőség – elemzi a piacot Galácz Márta, a KOTÁNYI Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. – A növényi összetevők a befőzésben is teret nyernek, csakúgy, mint a fenntartható forrásból származó alapanyagok.
A friss, egészséges gyümölcsök és a házi főzés-sütés praktikái a bezártsággal felértékelődtek.
– Vágyunk az alkotásra, és arra, hogy azt érezzük, minden rendben van – fogalmaz Kamocsai Renáta, az Ed.Haas Hungaria Kft. marketingvezetője. – Egy lekvár befőzése pont ezt az élményt képes megteremteni. Egy pillanatra kiszakít minket frissességével a szürke hétköznapok kálváriájából, és megédesíti pillanatainkat.
Az otthoni lekvár- és szörpkészítés ma már – a piacon megtalálható kompakt termékeknek köszönhetően – gyors és élvezetes.
– Ami időről időre változik, az az adott szezonban rendelkezésre álló gyümölcs, valamint az ízvilágokban, fűszerekben bekövetkező trendek – állapítja meg Simon-Nagy Henriette, az Agrana Sales&Marketing marketingmenedzsere. – Kutatásainkból kiderül, hogy ha a fogyasztók egy terméket kipróbálnak, és elégedettek vele, akkor azon nem szívesen változtatnak. Ragaszkodnak a megszokott alapokhoz, viszont lelkesen teszik hozzá ötleteiket, kreativitásukat: saját gyümölcskombinációkat alkotnak, egyedi fűszerezést találnak ki. Ezért a tradicionális lekvár- és szörpreceptek mellett a modern ízvilágot megtestesítő receptek is rendelkezésre állnak weboldalunkon. Ez az a terület, melyet folyamatosan bővítünk az adott év trendjeinek, illetve a fogyasztói igények ismeretében.
Tavalyi sikertermék a fókuszban
A Dr. Oetker tavaly áprilisban, a befőzőszezon kezdetére időzítve dobta piacra újdonságát, a Pektint, amely szép sikert aratott.
– Erre az innovációra szeretnénk a 2021-es szezonban is fókuszálni, hiszen továbbra is azt látjuk, hogy az egészségtudatosság a befőzőszerek kategóriájában is kiemelt szempont – mondja Kiss Gyöngyvér, a Dr. Oetker Kft. senior product managere. – A Pektinnel (amellett, hogy cukortakarékos megoldást nyújt) akár tartósítószer nélkül is elkészíthető az ízletes, magas gyümölcstartalmú, saját készítésű dzsem.
Az idei szezonban különösen fontosnak gondolják termékválasztékuk folyamatos elérhetőségét és láthatóságát, ezért nagy hangsúlyt fektetnek az attraktív másodkihelyezések megvalósítására.
– Ezeket a megjelenéseket erős online és sajtókampánnyal támogatjuk – teszi hozzá Kiss Gyöngyvér. – Izgalmas új receptötletekkel és tippekkel szeretnénk fogyasztóinkat elrepíteni Gyümölcsországba, ahol mindenki könnyedén felfedezheti a befőzés elragadó világát.
Egészséges megoldás gyümölcsdzsemekhez
A KOTÁNYI Hungária Horváth Rozi palettáján örök nyári sláger a monokiszerelésekben kapható zselatin, nátrium-benzoát és a savanyúságokhoz való olyan fűszerek, mint a fekete bors, koriander- és a mustármag.
– A Kotányi az idei nyári befőzési szezonra újdonsággal jelentkezik – tudjuk meg Galácz Mártától. – Dzsemvarázs családunk friss ízű, egészséges gyümölcsdzsemek készítéséhez ad gyors segítséget. A termékcsalád agar-agarral (növényi zselésítővel) készül, használatukkal akár kevés cukorral, vagy éppen hozzáadott cukor nélkül is, rövid főzés idővel készíthetjük el kedvenc gyümölcsünkből dzsemjeinket, hogy a lehető legteljesebben megőrizzük a nyár ízeit. A Dzsemvarázs termékek pálmaolajmentesek, és 4 különféle ízkombinációban kínálnak gyors segítséget ízletes dzsemek készítéséhez.
Bár a befőzőszerek vásárlása általában előre tervezett, azonban a márkák közötti választás az üzletekben dől el. Éppen ezért a KOTÁNYI Hungária a közösségimédia-felületein és gasztrovideós együttműködéseken keresztül már májustól igyekszik bemutatni az új befőzési termékeik előnyeit és kreatív használatát.
– A videók mind a hagyományos tévé-, mind pedig az online csatornákon elérhetők lesznek, így egyszerre tudjuk megszólítani a konzervatívabb és a fiatalabb vásárlói célcsoportokat is – mondja az ügyvezető igazgató. – Az eladáshelyen pedig célzott másodkihelyezéseken tesszük minél könnyebben elérhetővé a befőzési termékeket.
Takarékosan a cukorral
Mivel a járványügyi helyzet tovább erősítette az egészségtudatos gondolkozást, a Haas cukortakarékos zselésítőszerei iránti kereslet tovább nőtt az előző évi számokhoz képest.
– A legnépszerűbb zselésítőszerünk 2020-ban is az extra cukortakarékos Haas Quittin 3:1 zselésítőszer lett, a teljes befőző szortimentet tekintve a 100 g-os és az újdonságnak számító 250 g-os kiszerelésű Haas Classic Citromsav a legkedveltebb – árulja el Kamocsai Renáta.
Idén új termékkel, a Haas Pektinnel bővül a termékpaletta. A Haas Pektinnel a befőzési útmutató alapján elkészített lekvár tartósítószer nélkül is elkészíthető, a hagyományosan főzött lekvárokhoz viszonyítva kevesebb cukor hozzáadása elegendő.
Az Ed.Haas Hungaria Kft. 2021-ben újra online kampányt indít, mégpedig májustól augusztusig.
– Célcsoport-szegmentáció segítségével online hirdetésrendszert hozunk létre, amely segítségével üzeneteinket a releváns, potenciális vásárlók számára el tudjuk juttatni – beszél a részletekről a marketingvezető. – Aktivitásra ösztönző posztokkal, izgalmas, szórakoztatóan edukatív jellegű tartalmakkal inspiráljuk a közönséget a befőzési szezonra. Weboldalunkon hasznos tippek, praktikák mellett egyedi receptekkel és perszonalizált lekvárcímke-matrica készítővel tesszük még izgalmasabbá tartalmainkat.
Segítség a szörpkészítésben
Az Agrana Sales&Marketingnél az elmúlt években figyeltek fel arra, hogy nemcsak a lekvárkészítési kedv erősödik hazánkban, hanem a háziszörp-recepteket is aktívan keresik a fogyasztók. Ezért egy évvel ezelőtt bevezették a bodzavirágból és gyógynövényekből készülő szörpökhöz kiváló Koronás Szirupcukor terméküket.
– A piaci és fogyasztói visszajelzések hatására, valamint a hazai szörpkészítési szokások ismeretében, idén ismét egy új terméket kínálunk fogyasztóinknak ebben a kategóriában – jelenti be Simon-Nagy Henriette. – A bogyós és csonthéjas gyümölcsökhöz (mint például a legkedveltebb málna, ribizli vagy meggy) egy új, különleges összetételű Koronás Szirupcukor lesz a háziasszonyok segítségére a szörpkészítésben.
A cégnél is érzékelik a fogyasztói magatartásban bekövetkezett gyors változásokat, amelynek következtében háttérbe szorult a bolton belüli aktivitás, és többszörösére értékelődött a digitális kommunikáció, valamint a közösségi média felületeinek használata.
– Úgy gondoljuk, hogy az idei szezonban is a digitális térben érjük majd el leghatékonyabban fogyasztóinkat, így kampányunkat is ide összpontosítjuk – jelzi a marketingmenedzser. – Szerencsések vagyunk, hiszen termékválasztékunkat a májusi bodzavirágzástól egészen az év végig keresik fogyasztóink. A lekvárok, szörpök készítéséhez mindig található valamilyen gyümölcs a piacon, így még a téli időszakban is készül egy-egy üveg friss narancslekvár vagy citrusos szörp, melyek karácsonyi ajándéknak is tökéletesek.
Ebben a szezonban is rengeteg új recepttel, ötlettel, címketervező programmal és játékkal várják a weboldalukra látogatókat, illetve a közösségimédia-oldalaik kedvelőit.
– Idén különösen érdemes figyelni aktivitásunkat, hiszen 25 éves márkánk, a Koronás Cukor, melynek méltó ünnepléseként egy különleges jubileumi kampánnyal készültünk fogyasztóink számára – vetíti előre Simon-Nagy Henriette.//
Kapcsolódó cikkeink
Jóízű lehet az év vége
Az év végi sütés-főzés nem csupán a „karácsonyi” édesfűszerek forgalmát…
Tovább olvasom >Koktélkifestő
A koktélok, kávék, desszertek ízesítésére használt szirupok és szörpök szó…
Tovább olvasom >Értékesítené a Dr. Oetker szójadarab-márkáját Romániában
A fagyasztott pizzákat gyártó Dr. Oetker Inedit nevű szójadarab-márkáját kívánja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >