Kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidl-ben
A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas magyar görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon a Lidl áruházakban. A vállalat az elmúlt évben közel 17.500 tonna magyar görögdinnyét értékesített a bel- és külpiacokon összesen, az exportált gyümölcs értéke pedig átlépte az 1 milliárd forintot.
Az idei kedvező időjárásnak köszönhetően a termelők a tavalyi évhez képest korábban kezdhették meg a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól kizárólag magyar gyümölcsöket szállítanak a Lidl mind a négy logisztikai központjába. Első körben a magvas görögdinnyéket szállítják, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket.
A vállalat rekordszintű növekedését ért el 2021-ben, így közel 50 százalékkal több dinnyét értékesített itthon és külföldön, mint az azt megelőző évben. A minden eddiginél magasabb mértékű növekedés mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének is köszönhető. Mindez jól mutatja a Lidl elköteleződését a magyar termelők támogatása és a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése mellett, hozzájárulva ezáltal a magyar agrárium növekedéséhez és versenyképességéhez.
A hazai áruházakban tavaly 35 százalékkal, azaz 2.500 tonnával több dinnye fogyott, mint az azt megelőző évben, mely elsősorban a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek volt köszönhető. A vállalat tovább növelte külföldi értékesítését is, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly háromezer tonnával több, azaz mintegy 8300 tonna gyümölcsöt exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba. A megnövekedett exportvolumen azt is jelenti, hogy a külpiacokra vitt gyümölcs értéke tavaly átlépte az egymilliárd forintot.
„Közel egy évtizede köteleztük el magunkat a magyar beszállítók támogatása mellett azzal a céllal, hogy a hazai igények maximális kiszolgálása mellett, segítsük és támogassuk a hazai termelőket az exportpiacokra jutásban is. Ezen stratégia mentén a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak. Évről évre növekszik a Lidl közreműködésével bonyolított értékesítési volumen, ami tovább növeli az ágazat stabilitását és kiszámíthatóbb növekedési lehetőséget biztosít a magyar termelőknek”
– ismertette Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira, mind belföldön, mind a külpiacokon. E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma. Az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki, mely a hazai vállalkozásoknak biztos megélhetést, növekedést és munkahelyteremtést biztosít.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >