Kevesebbet költhetnek idén a fogyasztók a karácsonyra
Érezhető az infláció hatása, vagyis világosan látszik: a havi jövedelem már nem elég a karácsonyra – derül ki az ATV Híradó riportjából, amiben Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának az elnöke is levonja az idei Black Friday tanulságait, amiből következtetni enged a karácsony forgalomra is.

Tudatosabban költenek a vásárlók
„Idén az emberek tudatosabban vásárolnak, olcsóbb kategóriájú termékeket választanak, és fontos szempont lett az energiatakarékosság. Körülbelül a tavalyi szezonhoz lehet a legjobban hasonlítani az idei Black Friday-t is, amiből azt lehet már feltételezni, hogy a karácsony is körülbelül a tavalyi karácsonyhoz fog nagyon hasonlítani. Vannak cikkek, amik vesztesek és keveset fogynak és vannak olyanok, amik nyertesek, például az energiatakarékos vagy rezsicsökkentők, amivel a háztartásban lévő áram vagy gázszámlát esetleg lejjebb lehet vinni”
– mondta Várkonyi az ATV-nek.
A szépségápolással vagy utazással kapcsolatos termékek viszont az idén háttérbe szorultak. A szakértő szerint a rekordmagas infláció miatt az üzletek akciói sem voltak olyan kiemelkedőek, mint korábban, kevesebb termékre, kisebb árengedményt tudtak adni. Hornyák József úgy véli, az idei karácsonyi szezon kedvezőtlenebb lesz, a korábbi években megszokottnál.
„Az emberek igyekeznek spórolni, illetve, hogyha el is költik az összes jövedelmüket, akkor abból már kevesebb terméket és szolgáltatást tudnak vásárolni, mint a tavalyi évben. Az év végére pedig a kereseteknek a vásárlóereje is még tovább fog csökkenni, ami szintén visszavetheti majd a kiskereskedelemnek az alakulását”
– fejtette ki Hornyák József, a Portfolio makroelemzője.
Hornyák József hozzátette: a havi jövedelem már nem elég arra a plusz kiadásra, amit a karácsony jelent, így a következő hetek nagy kérdése, hogy az emberek mennyit tudnak beáldozni az ünnepekre a megtakarításaikból.
Kapcsolódó cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >