Kevesebbet költhetnek idén a fogyasztók a karácsonyra
Érezhető az infláció hatása, vagyis világosan látszik: a havi jövedelem már nem elég a karácsonyra – derül ki az ATV Híradó riportjából, amiben Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának az elnöke is levonja az idei Black Friday tanulságait, amiből következtetni enged a karácsony forgalomra is.
„Idén az emberek tudatosabban vásárolnak, olcsóbb kategóriájú termékeket választanak, és fontos szempont lett az energiatakarékosság. Körülbelül a tavalyi szezonhoz lehet a legjobban hasonlítani az idei Black Friday-t is, amiből azt lehet már feltételezni, hogy a karácsony is körülbelül a tavalyi karácsonyhoz fog nagyon hasonlítani. Vannak cikkek, amik vesztesek és keveset fogynak és vannak olyanok, amik nyertesek, például az energiatakarékos vagy rezsicsökkentők, amivel a háztartásban lévő áram vagy gázszámlát esetleg lejjebb lehet vinni”
– mondta Várkonyi az ATV-nek.
A szépségápolással vagy utazással kapcsolatos termékek viszont az idén háttérbe szorultak. A szakértő szerint a rekordmagas infláció miatt az üzletek akciói sem voltak olyan kiemelkedőek, mint korábban, kevesebb termékre, kisebb árengedményt tudtak adni. Hornyák József úgy véli, az idei karácsonyi szezon kedvezőtlenebb lesz, a korábbi években megszokottnál.
„Az emberek igyekeznek spórolni, illetve, hogyha el is költik az összes jövedelmüket, akkor abból már kevesebb terméket és szolgáltatást tudnak vásárolni, mint a tavalyi évben. Az év végére pedig a kereseteknek a vásárlóereje is még tovább fog csökkenni, ami szintén visszavetheti majd a kiskereskedelemnek az alakulását”
– fejtette ki Hornyák József, a Portfolio makroelemzője.
Hornyák József hozzátette: a havi jövedelem már nem elég arra a plusz kiadásra, amit a karácsony jelent, így a következő hetek nagy kérdése, hogy az emberek mennyit tudnak beáldozni az ünnepekre a megtakarításaikból.
Kapcsolódó cikkeink
Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >Nincs jókor az idei húsvét, de azért reménykedik az Auchan
A húsvétot mindig is indikátornak tartották a kereskedők, ami megbízhatóan…
Tovább olvasom >Az online előfizetéseken és streaming szolgáltatásokon igyekszünk a legtöbbet spórolni
Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetőleg,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >