Kevesebbet költenek a tinik
A Piper Sandler kutatása szerint az amerikai Z generációs fiatalok költései 9%-kal csökkentek a tavalyi évhez képest. Kevesebbet plázáznak, viszont többet adnak-vesznek használt ruhát és kiegészítőket.
A felmérés szerint az amerikai tinik 48%-a, 16 százalékponttal többen, mint tavaly ősszel, úgy véli, hogy a gazdasági helyzet egyre rosszabb. Körülbelül a megkérdezettek negyede azt érzi, hogy a COVID-19 miatt nehezebb munkát találniuk.
Kevesebb kozmetika
A Z generáció költéseinek általános csökkenése mélyére is betekintést nyújt a PIPER Sandler tanulmány. Megállapították, hogy az amerikai tini lányok 20%-kal kevesebbet költenek kozmetikai cikkekre. Először a kutatás 20 éves történetében a bőrápolási termékekre fordított összegek meghaladták a kozmetikai cikkekét. Visszaesett a retikül forgalom is, ugyanakkor aki vásárol, az a minőséget részesíti előnyben. Ezt bizonyítja, hogy a Louis Vuitton megszerezte az első helyet a Michael Korstól és a Coach is piacrészt növelt ebben a korosztályban.
Több videójáték és használt cikk
Növekedett a videójátékokra fordított költések aránya az amerikai tinik vásárlásaiban, minden idők legmagasabb, 10%-os részesedését adja összes költésükből ez a kategória.

Az amerikai tinik költéseiknek 10%-át fordítják videójátékokra 2020-ban
A használt ruha vásárlás 8%-ot tesz ki a vásárlásaikból, így ez lett a legfőbb ruházati beszerzési forrásuk, ugyanakkor az áruházak és a leértékelések szerepe csökkent ebben a korosztályba. 46%-uk vett és 58%-uk már adott el használt cikket. Több, mint a negyedük mindezt online tette valamilyen adok-veszek oldal használatával.
Az Amazon marad
Az e-kereskedőt között az Amazon megőrizte dominanciáját, a megkérdezett tinik 54%-a az Amazont nevezte meg kedvenc online kereskedőjeként. A Z generáció egyre inkább nyit a Prime szolgáltatások felé is, így az Amazon számíthat erre a korosztályra a következő években.
A hagyományos kiskereskedelmi üzletekbe, bevásárló központokba és plázákba 84%-uk ellátogatott, de csökkenő számban, 81% mondta, hogy a következő 6 hónapban továbbra is tervez ezekben az egységekben vásárolni.
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >