Kevesebb információ a műtrágyák csomagolásán
Több ponton módosította a Földművelésügyi Minisztérium azt a rendeletet, amely többek között a műtrágyák csomagolásán feltüntetett információkat szabályozza. A cél az egyszerűsítés volt, de továbbra is számos adatot kell rögzíteni a kiszerelésen – írja az agrarszektor.hu.
Változott az úgynevezett termésnövelő anyagok engedélyezéséről, tárolásáról, forgalmazásáról és felhasználásáról szóló szabályozás. A minisztériumi rendeletmódosítás célja, hogy egyszerűbbé váljon a műtrágyák csomagolása, címkézése és kísérő okmánya, de mégis megfelelő információt nyújtson a felhasználók számára. A címkék eddig túlzsúfoltak voltak és sok irreleváns információt tartalmaztak, bár ezután is számos adatot kell majd rögzíteni a csomagoláson.
A módosítás értelmében ezután elegendő lesz például a tápelemek elemi vagy oxidos formájának feltüntetése, mivel ezeket egymásból is ki lehet számítani. A mikroelemeket tartalmazó műtrágyáknál pedig nem kell elhelyezni a tényleges szükségletre és a túladagolásra vonatkozó figyelmeztetéseket, mivel a felhasználók nyilvánvalóan tényleges szükséglet esetén alkalmazzák ezeket, így e figyelemfelhívásokat a minisztérium feleslegesnek találta. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >