Kevesebb hulladék: nagyobb haszon
És a szakács is boldogabb – tehetjük hozzá a címben leírtakhoz! Egyre több fiatal vállalkozó üzleti koncepcióját határozza meg a fenntarthatóság igénye. A modern vendéglátás egyik aktuális problémáját, az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentését célozza az éttermekben a nap végén már kis valószínűséggel eladható fogások jelentős árengedménnyel történő értékesítése is. Ennek megszervezésére vállalkozik a munch.hu weboldal, melynek indítói azoknak a vendéglátóhelyeknek az ingyenes csatlakozását várják a programhoz, amelyek készek online rendszerben csökkentett áron kiárusítani megmaradt ételeiket.
Ebben az üzleti modellben az étterem egy működő platformhoz csatlakozva csökkentheti esetleges veszteségeit és építi környezetbarát márkáját, az oldal üzemeltetői pedig az értékesített fogások után részesülnek a bevételből. Fogyasztói célcsoportjuknak a környezettudatos fogyasztókat nevezik, de kiemelt figyelmet fordítanak az egyetemista korosztályra, amelyben az árérzékenység is jobban tetten érhető.
A munch.hu 10 munkatársa foglalkozik értékesítéssel is – keresik leendő partnereinket, de online is lehet csatlakozni a projekthez. A csatlakozás ingyenes, partnereiktől legalább 50 százalék kedvezményt kérnek, de ez a csomag jellegétől, tartalmától függően változhat. Az ötletgazdák szerint az úgynevezett MunCsomagok legtöbbször a nap minden szakában elérhetők; egy napi menüt kínáló étteremnél már kora délután jelentkezhetnek el nem adott adagok, egy pékség esetében például inkább estefelé. //
Kapcsolódó cikkeink
Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan…
Tovább olvasom >Közzétette 2024-es fenntarthatósági jelentésének kivonatát az AutoWallis
Jelentős energiahatékonysági projekteket valósított meg 2024-ben az AutoWallis Csoport, valamint…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodást kötött a BDPST Group és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >