Kevesebb cég adna cafeteriát a fizetés mellé
A K&H felmérést végzett a magyarországi kis- és középvállalkozások (KKV-k) körében. A kutatásból kiderül, hogy az előző negyedévhez képest 60 százalékról 40 százalékra csökkent azon cégek aránya, amelyek béren kívüli juttatást terveznek adni az alkalmazottjaiknak a következő 12 hónapban. A közlekedési költségtérítésben a vállalatok 20 százaléka, 13. havi fizetésben, jutalomban vagy prémiumban 19 százalék, SZÉP-kártyában pedig 18 százalékuk gondolkodik.
Közeledve az év végéhez a cégek már elkezdik tervezni a következő évi költségeket, többek között a béren kívüli juttatások keretét is. A jelenlegi gazdasági helyzetben feltehetően jóval óvatosabbak a vállalkozások, de remélhetőleg a mostani visszaesés csak átmeneti és a jövőben újra tartósan legalább 50 százalék felett lehet a cafeteriát tervező cégek aránya
– nyilatkozta Rammacher Zoltán, a K&H KKV marketing- és értékesítés-támogatási vezetője.
Emellett a felmérésből kiderül, hogy a cégek 66 százaléka tervez fizetésemelést adni az alkalmazottjainak, ami elmarad az előző negyedévekre jellemző 80 százalék körüli értéktől, de magasabb a koronavírus megjelenésének első évében mért 40-50 százalékos aránytól. Átlagosan 9 százalékos béremeléssel kalkulálnak a KKV-k a következő egy évben.
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Révész Máriusz: a SZÉP-kártya aktív magyarok zsebébe adható havi tízezer forint a munkaadók érdeke is
A 2025-ös költségvetés legnagyobb nyertese az aktív, egészséges életmód. Lényegesen…
Tovább olvasom >Sportra és mozgásra költhető alszámlát kap a SZÉP-kártya
Az aktív Magyarországért felelős államtitkár javaslatára 2025-től a SZÉP-kártya sportra…
Tovább olvasom >További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >