Kétszer ennyi marha lenne, ha tudnánk legeltetni
A húsmarhaállomány húsz év alatt a nyolcszorosára növekedett Magyarországon egyrészt a hosszú ideje tartó kedvező piaci helyzetnek, másrészt a jelentős mértékű célzott támogatásoknak köszönhetően – mondta Wagenhoffer Zsombor, a Magyar Állattenyésztők Szövetségének ügyvezető igazgatója a szerdai Magyar Hírlapban.
Hozzátette: a mennyiségi fejlődéssel a minőségi javulás nem tartott lépést, ezért a jövőben erre nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Megjegyezte, hogy a gyepterület a jelenlegi húsmarha- és kiskérődző-állomány dupláját lenne képes eltartani, ha szakszerű lenne a gyepgazdálkodás és a legeltetés.
Wagenhoffer Zsombor felhívta a figyelmet arra is, hogy legkésőbb 2018 novemberétől a szarvasmarha, sertés, ló, juh és kecske vonatkozásában már nem a nemzeti szintű szabályok, hanem az unió állattenyésztési rendelete szerint kell valamennyi tagországban a törzskönyvezést, a teljesítményvizsgálatokat, valamint a tenyészállat- és szaporítóanyag-forgalmazást végezni. Az új helyzethez alkalmazkodás tétje, hogy a hazai tenyésztők és tenyésztőszervezetek versenyben tudjanak maradni.
Ehhez meg kell teremteni a megfelelő jogszabálykörnyezetet. Az ügyvezető elmondta azt is, hogy az Agrárminisztérium jelenlegi szervezeti rendszerében a szakmájuk képviselete nem elég markáns, ezért önálló állattenyésztési osztály létrehozását javasolják. (hirado.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Türkmén lovak európai tenyészszemléje kezdődött Bábolnán
Megkezdődött a Türkmenisztánból származó akhal-teke fajtájú, sztyeppei lovak kétnapos tenyészszemléje…
Tovább olvasom >V4 agrárkamarák: irányváltásra van szükség az EU agrárpolitikájában
Az EU agrárpolitikájának radikálisan meg kell változnia, különben kilátástalan helyzetbe…
Tovább olvasom >A vágóüsző termelői ára 37 százalékkal csökkent
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024 január–áprilisában a szarvasmarha…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >