Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi alapú húshelyettesítő terméket vett górcső alá. Az eredmény: e termékek egészségessége meglehetősen ellentmondásos.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A Foodwatch szerint a húspótlók némelyike viszonylag sok kalóriát, valamint nagy mennyiségű telített zsírsavat és sót tartalmaz. Az egyes termékek Nutri-Score értékét kiszámító fogyasztóvédelmi szervezet megállapította, hogy a 15 vizsgált termék közül csak kettő eredménye elegendő a zöld tápértékjelzés elnyeréséhez. Ezzel szemben a termékek több mint fele meglehetősen rossz, D vagy E Nutri-Score-minősítést kapott.
A szervezet rámutatott, hogy a vegán élelmiszerek népszerűsítése során gyakran félrevezető állítások is elhangoznak, és bár vegán helyettesítő termékek vásárlásakor a legtöbb válaszadó számára olyan motivációk játszanak kiemelkedő szerepet, mint a kíváncsiság, az éghajlat- és környezetvédelem, valamint az állatjólét és az ízlés, a megkérdezettek 48%-a úgy nyilatkozott, hogy azért vásárolja e termékeket, mert azok egészségesek. //
Kapcsolódó cikkeink
Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >