Kétségbe vonja a Foodwatch a növényi húshelyettesítők egészségességét
A „Veganuary” alkalmából a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet 15 tisztán növényi alapú húshelyettesítő terméket vett górcső alá. Az eredmény: e termékek egészségessége meglehetősen ellentmondásos.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A Foodwatch szerint a húspótlók némelyike viszonylag sok kalóriát, valamint nagy mennyiségű telített zsírsavat és sót tartalmaz. Az egyes termékek Nutri-Score értékét kiszámító fogyasztóvédelmi szervezet megállapította, hogy a 15 vizsgált termék közül csak kettő eredménye elegendő a zöld tápértékjelzés elnyeréséhez. Ezzel szemben a termékek több mint fele meglehetősen rossz, D vagy E Nutri-Score-minősítést kapott.
A szervezet rámutatott, hogy a vegán élelmiszerek népszerűsítése során gyakran félrevezető állítások is elhangoznak, és bár vegán helyettesítő termékek vásárlásakor a legtöbb válaszadó számára olyan motivációk játszanak kiemelkedő szerepet, mint a kíváncsiság, az éghajlat- és környezetvédelem, valamint az állatjólét és az ízlés, a megkérdezettek 48%-a úgy nyilatkozott, hogy azért vásárolja e termékeket, mert azok egészségesek. //
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >