Kétmillió forinttal támogatja a Lidl a menhelyi kisállatokat
Nagy sikerrel zárult a Lidl Magyarország 6. Telitálka kampánya, melynek eredményeként az áruházlánc vásárlói segítségével összesen 2 millió forint értékű, minőségi állateledellel támogatja a Rex Kutyaotthon Alapítvány lakóit. Az adomány 250 kisállat másfél hónapos ellátását fedezi, amelyet a vállalat már át is adott az alapítványnak. A kampány részét képező, felelős állattartásról szóló kérdőívből pedig az is kiderült, hogy a gazdik 97 százaléka soha, semmilyen körülmények között nem válna meg kedvencétől.
A Lidl Magyarország felelősségvállalási programjának részeként – a hátrányos helyzetű gyermekek és családtagjaik támogatása mellett – immár 5 éve kiemelten kezeli a nehéz sorsú állatok támogatását. Az idei kampány során a vállalat a nyári fesztiválok helyett egy virtuális, Állati jó fesztiválra invitálta vásárlóit és social média követőit, akik kis kedvenceik legviccesebb fényképeit tölthették fel egy erre a célra létrehozott microsite-ra. A közös szórakozás mellett a csatlakozással hozzájárulhattak ahhoz, hogy minél több élelem jusson a kutyusoknak és cicáknak. A Lidl 5000 feltöltött képet tűzött ki célul, amely rekord sebességgel összegyűlt, így 2.000.000 Ft értékű, több mint 4 tonnányi állateledellel gazdagodhatott a Rex Kutyaotthon Alapítvány. A vállalat ily módon is szerette volna felhívni a figyelmet a felelős állattartás fontosságára, illetve egy kérdőív segítségével mérte fel azt, hogy hogyan vélekednek a kampányban résztvevők az állattartásról és az örökbefogadásról.
A kitöltött kérdőívekből kiderült, hogy az adományozási akcióban résztvevők döntő többsége fiatal: több mint 41 százalékuk a 26-35 év közötti korosztályból, 29 százalékuk pedig a 16-25 éves korosztályból került ki és legtöbbjük városban (nem Budapest és nem megyei jogú város), illetve községben él. A válaszokból az is megtudható, hogy közel harmaduk ingyen hozta el kedvencét a korábbi gazditól, 21 százalékuk hirdetésen, ismerősön keresztül vásárolta, 18 százalékuk hivatalos tenyésztőtől vette, és 16 százalékuk volt az, akik menhelyről fogadtak örökbe.
A válaszadók háromnegyede örökbefogadás esetén a legfontosabb mérlegelési szempontnak az életmódot jelölte meg, vagyis, hogy mennyit tartózkodnak otthon, mennyit időt tudnak a választott társállattal tölteni, sétáltatni, játszani vele. Második legfontosabbnak a megfelelő lakhatási, tartási feltételeket jelölték meg, harmadikként pedig a jövedelmet veszik legtöbbször figyelembe. A rendszeres állatorvosi ellátást a válaszolók több mint 80 százaléka, míg az ivartalanítást 59 százalékuk tartotta maximálisan fontosnak. Érdekesség még, hogy a gazdik 97 százaléka soha, semmilyen körülmény esetén sem válnak meg kedvencétől.
Dr. Koleszár István a Rex Kutyaotthon Alapítvány igazgatója az adományok átadását követően elmondta: „Jó érzéssel tölt el bennünket, hogy ilyen sokan segítettek a rászoruló állatokon. Ehhez elengedhetetlen volt a Lidl Magyarország nagyvonalú támogatása.”
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte: „A Telitálka kampány társadalmi felelősségvállalási programunk egyik fontos elemévé vált az évek alatt, hiszen valljuk, hogy az állatokról való felelős gondoskodás mindannyiunk kötelessége. Az elmúlt 5 évben a mostanival együtt 11 millió forintnyi eledelt biztosítottunk a kisállatoknak vásárlóinkkal összefogva. Bízunk benne, hogy ezzel a támogatással még több nehéz sorsú kutya és cica kap esélyt az örökbefogadásra, hogy szerető környezetben élhessen.”
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >