Kétharmad a magyar termékek aránya a Pennyben

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 14:43

A Penny Market Kft. a németországi Rewe-csoport magyar leányvállalata. A cég első magyarországi élelmiszerdiszkont-áruházát másfél évtizede – 1996 közepén – nyitotta meg Szentesen. Eddig a cégnek 189 üzlete van Magyarországon.

A cég működésére vonatkozó adatok ugyan nyilvánosak, de igen nehezen hozzáférhetők. Az áruházlánc kommunikációja a minimumra szorítkozik, így igen kevés tudható a cég működéséről.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai szerint a Penny Market árbevétele tavalyelőtt mintegy 137 milliárd forintra rúgott. Így a diszkont-élelmiszerláncok rangsorában – amennyiben az OKSZ adatai pontosak – a második helyen állt Magyarországon a Lidl mögött. A Nielsen felmérése szerint ugyanakkor a négy, Magyarországon működő élelmiszer-diszkontlánc tavalyelőtt a válság ellenére jelentős mértékben, együttesen mintegy 14 százalékkal növelte forgalmát, amely összességében elérte a 430 milliárd forintot. A tavalyelőtti árbevétele alapján a Penny Market magyar leányvállalata a 6. legnagyobb mértékű válságadót, 1,2 milliárd forintot fizeti a kiskereskedelmi cégek közül, az OKSZ adatai szerint.

A Penny a válság ellenére is figyelemre méltó mértékben, 5 százalékkal növelte egységei számát tavaly a Nielsen adatai szerint.

A Penny Market deklarált céljai között szerepel, hogy a beszerzett áruk túlnyomó része magyar termék legyen. Tény, hogy a Hungarikum Szövetség megbízásából a Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszéke által készített 2010-es felmérés szerint a nemzetközi diszkontláncok közül a Pennyben a legmagasabb a magyar termékek aránya – 66 százalék.

Kapcsolódó cikkeink